جشن امضای کتاب فهرست کلاغ سفید در انتشارات علمی و فرهنگی

 به گزارش لیزنا، مجموعه شعر نوجوان «احتیاط کنید! پرنده­ ها پای سفرۀ صبحانه ­اند» امسال در فهرست کلاغ سفید سال 2018 کتابخانۀ مونیخ قرار گفته است.

 گفتنی است این مجموعه شعر را حسین تولایی سروده و پرندۀآبی (واحد کودک ونوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) آن را منتشر کرده است.

 در این مراسم که نوشین خائفی اشکذری تصویرگر کتاب نیز در آن حضور خواهد داشت،حسین تولایی قطعاتی از کتاب را برای حاضران قرائت کرده و در بارۀ آن توضیحاتی می­دهد و بیوک ملکی در خصوص حوزۀ شعر نوجوان و کتاب مذکور به نقد و بررسی می­پردازد.

 شایان ذکر است کتابخانۀ بین المللی مونیخ هرسال پس از بررسی هزاران عنوان کتاب که از کشورهای مختلف و به زبان­ های گوناگون به این کتابخانه ارسال می­شود، 200 عنوان را برای معرفی در فهرست کلاغ سفید در نظر می­ گیرد که امسال از ایران 4 عنوان کتاب به فهرست سال 2018 راه یافته است.

هدف از انتشار این فهرست معرفی کتاب­های برگزیده به جامعۀ جهانی و کمک به ارتقای سطح ادبیات کودک و نوجوان است.

مراسم جشن امضای کتاب «احتیاط کنید! پرنده­ها پای سفرۀ صبحانه اند» روز شنبه 28 مهر از ساعت 16 تا 30/17 در فروشگاه شماره 2 انتشارات علمی و فرهنگی واقع در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، بین قائم مقام فراهانی و خردمند، پلاک 13 بر­گزار می­ شود.