کد خبر: 37581
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مهر 1397 - 10:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین برگزار شد

منبع : کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین
سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین روز شنبه 28 مهرماه سال جاری در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین برگزار شد

 به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین با حضور حسین کاغذلو فرماندار ورامین، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران، محمدرضا کریمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،سعید طاهری رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان ،سالومه خشوعی کارشناس انجمن اداره های کل و دیگر اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسین کاغذلو گفت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود تا در سایه آن شاهد رشد و پرورش فکر کودکان و آینده سازان کشور باشیم.
وی تصریح کرد: با وجود آن که شهرستان ورامین از ظرفیت های علمی و فرهنگی بالا و نویسندگان و فرهیختگان به نامی برخوردار است ولی از سرانه فضای کتابخانه اندکی برخوردار است و از این نظر با چالش هایی مواجه است. وی همچنین موافقت و همکاری فرمانداری شهرستان را جهت واگذاری زمین و تامین بودجه جهت ساخت کتابخانه ایی استاندارد اعلام کرد.

درادامه علی نیکنام اظهار داشت: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت، از فضای مناسب کتابخانه ای برخوردار نیست و لازم است تا برای افزایش میزان سرانه فضای مطالعه ، برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.
وی افزود: با بررسی جمعیت و وسعت منطقه، ورامین به پنج باب کتابخانه جدید نیاز دارد.
نیکنام با تأکید بر لزوم احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان ورامین از آمادگی کتابخانه های عمومی استان تهران برای احداث این کتابخانه در ورامین خبر داد.

وی گفت: کتابخانه های عمومی باید به غیر از برخورداری از منابع به روز کتاب، از کتب و امکانات دیجیتالی ومنابع دیداری و شنیداری نیز برخوردار باشند تا بهترین خدمات به اعضا ارائه شود. وی همچنین به راه اندازی و تجهیزبه روز کتابخانه های روستایی توسط اداره کتابخانه ها و جذب نیرو از همان روستا اشاره کرد.

درادامه محمدرضا کریمی به وضعیت کتابخانه های موجود در شهرستان، تعداد اعضا، وضعیت امانت و منابع کتابخانه ایی اشاره کرد و گزارشی از فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها از جمله برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب، برگزاری کلاسهای نهج البلاغه، قصه گویی، نقاشی و شاهنامه خوانی ارائه داد.

لازم به ذکر است مقرر گردید در صورت موافقت هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور ساختمان کتابخانه فردوس به شهرداری واگذار و معوض آن زمین جهت ساخت کتابخانه از طرف شهرداری واگذار گردد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: