کد خبر: 37847
تاریخ انتشار: شنبه, 24 آذر 1397 - 09:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مسئولان نهاد کتابخانه ها از پروژه کتابخانه پارک شهر تهران

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
به منظور پیگیری و نظارت بر روند بازسازی و مرمت کتابخانه مرکزی پارک شهر، جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه پارک شهر برای س.مین بار بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفتند.
 بازدید مسئولان نهاد کتابخانه ها از پروژه کتابخانه پارک شهر تهران

 به گزارش لیزنا، به منظور پیگیری و نظارت بر روند بازسازی و مرمت کتابخانه مرکزی پارک شهر، روح‌الله هاشمی ذاکر، مشاور دبیرکل نهاد؛ اسماعیل شفاعی، معاون مالی و اداری نهاد و اعظم رشیدی، ذیحساب و مدیرکل امور مالی نهاد دوشنبه (۱۹ آذر) با حضور در کتابخانه عمومی مرکزی پارک شهر، ضمن بازدید از بخش های مختلف این پروژه، از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفتند.

امیرحسین رضوی، مسئول پروژه پارک شهر به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: پروژه طی یک ماه گذشته ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ زیرسازی ها، کارهای تاسیساتی و ساختمانی انجام شده، تمامی ابزارآلات و وسایل مورد نیاز با مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال خریداری شده، چراغ های پروژه خریداری و عایق کاری پیشرفت خوبی داشته؛ همچنین فونداسیون موتورخانه نیز  کامل شده است.

 وی افزود: عقد قرارداد گازکشی پس از مناقصه و اخذ استعلام ، انجام شده و تا روزهای آتی کار گازکشی شروع می شود. همچنین گچ کاری سقف های قوسی نیز آغاز شده است.

رضوی با اشاره به روند خرید تأسیسات و تجهیزات کتابخانه گفت: با توجه به نوسان قیمت، خرید تأسیسات مکانیکی و برقی که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پیش‌بینی شرایط کنونی، اقدامات قانونی از طریق مناقصات برای خرید چیلر، هوا رسان، برج خنک کن، ژنراتور اضطراری، آسانسور، فن کوئل‌های زمینی انجام و خریداری شد.

 در ادامه مجید خاصه باف، مدیر پروژه به تشریح جزئیات اقدامات صورت گرفته در یک ماه گذشته برای پیشبرد پروژه پرداخت و گفت: در حال حاضر همه کارهای تاسیساتی الکتریکال و مکانیکال انجام شده است؛ کانال های تاسیساتی طبقه پایین و بالا به صورت چند انشعاب از کف به بالا کانال کشی و تماما انجام شده، تنها دو کانال باقی است که از کنار راه پله و همزمان با کار آسانسور در کنار آن نصب خواهد شد؛ برای آسانسور نیز با توجه به سقف گنبدی ساختمان از آسانسور هیدرولیک استفاده شده است که توسط جک حرکت کند.

خاصه باف از اتمام ساخت سازه‌های فلزی و سقف‌ بتنی کتابخانه پارک‌شهر خبر داد و گفت: ساخت و تقویت سازه‌های فلزی و تیرآهن ها و اجرای سقف بتنی به صورت صنعتی در کارگاهی مجهز تقویت شد. در این زمینه ۴۰ تن تقویت سازه ایجاد شده است. در ادامه، سازه‌ها با استفاده از زبده‌ترین جوشکاران کشور و بر اساس آیین نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله، در ستون‌ها قرار گرفت؛ تیرآهن ها تقویت شده و همچنین جهت تقویت خاک مرطوبی که در منطقه پارک شهر وجود دارد، خاک موجود را با قلوه سنگ جایگزین کردیم که رطوبت از لایه های زیرین زمین به لایه های بالا نفوذ نکند و استحکام بنا فراهم شود.

وی افزود: در بخش سفت کاری و اسکلت، تمام دیوارهای بتنی و برشی که برای سازه طراحی شده بود به اتمام رسیده و ساختمان در دست نازک کاری است.

  اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این بازدید با ابراز رضایت از روند رو به رشد پروژه گفت: خوشبختانه پروژه با برنامه‌ریزی‌های مشخصی که از قبل صورت گرفته بود، در حال پیشرفت است و بسیار امیدواریم که در زمان تعیین شده به کارفرما تحویل شود. در این جهت معاونت مالی و اداری نهاد خود را موظف می‌داند تا طی بازدید از این پروژه، در جریان نکات و مشکلات احتمالی در روند اجرایی پروژه قرار گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی درباره تأثیر نوسان قیمت تجهیزان و مصالح در بازار، گفت: خوشبختانه با تدبیری که از پیش در خرید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز پروژه صورت گرفته، روند کار پروژه بدون مشکل خاصی در حال پیشرفت است؛ اما طبیعتا با توجه به افزایش قیمت‌ها در نوسانات بازار، این موضوع را در جلسات مشترک پیش رو بررسی خواهیم کرد تا ان‌شاءالله بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: