کد خبر: 37889
تاریخ انتشار: شنبه, 01 دی 1397 - 15:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزشی «مبانی و روش های حفظ صحت و سلامت» در اصفهان

منبع : لیزنا
 دوره آموزشی «مبانی و روش های حفظ صحت و سلامت» با همکاری موسسه سلامت ایرانیان و با حضور ۱۱۰ نفر از کتابداران و کارشناسان ستادی استان اصفهان برگزار شد.
دوره آموزشی «مبانی و روش های حفظ صحت و سلامت» در اصفهان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، نخستین دوره آموزشی از سری آموزش های عمومی تحت عنوان «مبانی و روش های حفظ صحت و سلامت» با همکاری مؤسسه سلامت ایرانیان برگزار شد.

در ابتدای این دوره مرضیه مشتاقی، دکترای تخصصی روان شناسی سلامت و مدرس دانشگاه به مبحث بهداشت و سلامت روان پرداخت و گفت: انسان امروز به همان میزان که از تکنولوژی، مهارت و امکانات رفاهی بهره مند شده است، بیش از هر زمانی از سلامت روان فاصله گرفته و به افسردگی و اضطراب مبتلا شده و مرتکب جرم و جنایت می شود. آگاهی از مولفه های سلامت روان و عملکرد مناسب در این زمینه، عامل ایجاد تعادل در زندگی انسان و رضایت و خرسندی از زندگی دانست.

وی بیان کرد: سلامتی یک مسئله چند بعدی است. حتی امروزه علاوه بر بعد جسمی، روانی و اجتماعی، جنبه معنوی را هم در نظر می گیرند و باید توجه داشت که ابعاد مختلف سلامت، تحت تاثیر یکدیگر قرار دارند. مشکلات جسمی، بر روان افراد، مشکلات روانی بر جسم افراد و این مشکلات بر جامعه نیز اثر می گذارد. لذا اقدامات انجام شده در این زمینه باید به تمام جوانب سلامتی فردی (جسمی، روانی و معنوی) و اجتماعی توجه داشته باشد. به این ترتیب، مؤلفه ­های زندگی سالم شامل مؤلفه­ های جسمانی و روانشناختی ست.

سپس مهناز نیک کار، دکترای روانشناسی بالینی، اظهار داشت: با کنترل آگاهانه افکار و احساسات می­ توان زندگی سالم تر و روان پویاتر و شادتری داشت. نیک کار در ادامه ضمن بیان تعاریف ذهن‌آگاهی، تمرین های عملی از جمله تمرکز بر تنفس صحیح، درک طعم ها و کنترل بر رفتارهای روزمره اجرا شد

در بخش سلامت جسم نیز، سبک زندگی سالم توسط مجید کلاهدوزان متخصص تغذیه، استاد دانشگاه و مدیر کلینیک های سلامت ایرانیان و سپاهان، تشریح و به چهار مشکل اصلی چاقی و اضافه وزن، دیابت، فشار خون و کبد چرب اشاره شد.

در انتهای این جلسه روش های شناسایی و درمان این مشکلات مورد بحث قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: