کد خبر: 37982
تاریخ انتشار: شنبه, 08 دی 1397 - 13:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی خبر داد

راه اندازی سامانه استعلام کتب اهدایی

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی سامانه استعلام کتب اهدایی و اتصال کتابخانه‌های عمومی به این سامانه خبر داد.
راه اندازی سامانه استعلام کتب اهدایی

به گزارش لیزنا، سید باقر میرعبداللهی،‌ مدیرکل تأمین منابع نهاد از اتصال کتابخانه های عمومی به سامانه استعلام کتب اهدایی به منظور استفاده بهینه از بسترهای الکترونیک در راستای تسریع در اجرای فرایندهای جاری در نهاد خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته فرایند راه اندازی سامانه استعلام کتب اهدایی به طور جدی پیگیری و با همکاری ادارات کل امورکتابخانه‌ها و فن‌آوری اطلاعات به سرانجام رسید.

 مدیرکل تامین منابع اظهار داشت: مزیت سامانه جدید استعلام کتب اهدایی، تسریع در پاسخگویی و دقت در استعلام های مورد نیاز کتابخانه‌ها است.

 میرعبداللهی در پایان با بیان این که راه اندازی سامانه استعلام کتب اهدایی تحولی بزرگ در رسیدن به اهداف دولت الکترونیک در نهاد است، ابراز امیدواری کرد که توسعه فن‌آوری‌ها در نهاد منجر به ارائه خدمات مفید به اقشار مختلف مردم شود.

 گفتنی است، این سامانه با توجه به روند زمان بر پاسخ به استعلام کتب اهدایی و استفاده از فناوری های روز، برای تسریع امور جاری طراحی شده است و مسئولان کتابخانه ها می توانند برای استعلام کتب اهدایی، کتاب مورد نظر را در سامان (سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور) در بخش «آماده سازی کتاب» جستجو کرده و بر اساس نیاز، به ثبت آن در کتابخانه خود اقدام کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: