کد خبر: 38087
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 دی 1397 - 10:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مرودشت فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان تشکیل شد.
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مرودشت فارس

به گزارش لیزنا، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و رهام پیکری، فرماندار این شهرستان به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی مرودشت، ارائه گزارش عملکرد، نامگذاری برخی از کتابخانه های روستایی این شهرستان و بررسی وضعیت پرداخت نیم درصد اعتبارات کتابخانه های عمومی تشکیل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در این دیدار با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی مرودشت، عنوان کرد: مرودشت ۱۵ کتابخانه عمومی و ۳۸۹۰ متر زیربنای کتابخانه ای دارد، اما در شاخص های کتابخوانی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است؛ ضعف زیرساخت ها و کمبود فضای کتابخانه ای سبب شده که خدمات در حد مطلوب ارائه نشود.

روح الله منوچهری با تصریح اینکه مرودشت نیازمند افزایش زیربنای کتابخانه ای است، اضافه کرد: مرودشت یکی از شهرستان های پرجمعیت فارس و با سابقه فرهنگ و تمدن بسیار است، میزان فضای کتابخانه ای در این شهرستان باید به حد مطلوب برسد.

وی با تصریح اینکه شاداب سازی و بهسازی کتابخانه ها در جذب افراد به کتابخانه موثر است، اضافه کرد: برنامه ریزی برای بهسازی و تعمیر سه کتابخانه عمومی دشتک ابرج، شهرک ولیعصر و پردیس انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم؛ همچنین خواستار مشارکت فرماندار مرودشت در تخصیص اعتبار برای این کار، هستیم.

منوچهری در ادامه به وضعیت پرداختی اعتبارات کتابخانه های عمومی این شهرستان اشاره کرد و خواستار اهتمام بیشتر به این موضوع شد.

فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه این نشست با بیان اینکه باید بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ سرمایه گذاری کنیم، گفت: از نظر وضعیت کتابخوانی و توجه به زیرساخت های فرهنگی حق شهرستان مرودشت بیشتر از این است و باید در این راه، انقلابی صورت گیرد.

رهام پیکری با تأکید بر اینکه از ظرفیت خیرین شهرستان در راستای حمایت از کتابخانه ها بهره می گیریم، اضافه کرد: با همراهی مسئولان شهرستان و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و همچنین استفاده از خیرین باید در راستای توسعه کتابخانه های مرودشت اقدام شود.

محمدجواد گرانمایه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مرودشت نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان در سال جاری، به نامگذاری چهار کتابخانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه چهار کتابخانه روستای دشتک ابرج، کوه سبز، سیوند و زنگی آباد مرودشت هنوز نام مشخصی ندارند و با نام روستا شناخته می شوند، با نظر اهالی روستا و شورا و دهیار، نام هایی برای این چهار کتابخانه در نظر گرفته شده است که پس از تأیید، اعلام خواهد شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: