برنامه های ویژه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی شهرستان فردوس، برنامه هایی از جمله معرفی و قصه گویی کتاب و قصه گویی ویژه گروه های خاص را برگزار کردند.

نشست قصه گویی و معرفی کتاب «کوزه عسل» در دبستان عاملی شهرستان فردوس

در این برنامه در راستای طرح پویش کتاب فردوس، کتاب «کوزه عسل» نوشته محمد میرکیانی با حضور ۲۴ دانش آموز، معرفی و قصه گویی شد.

نشست قصه گویی ویژه مددجویان مرکز گلهای امام رضا(ع) در کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه

در این نشست که با حضور ۱۰ نفر از مددجویان آموزش پذیر این مرکز برگزار شد، فاطمه صالح نیا، کتابدار کتابخانه ابتدا به معرفی بخش های مختلف کتابخانه و به ویژه  بخش کودک پرداخت و سپس کتاب «مرغ سرخ پاکوتاه» نوشته پروین دولت آبادی و یک داستان از کتاب «۳۰ قصه ۳۰ شب» نوشته مژگان شیخی با موضوع زمستان، قصه گویی شد.

همچنین شعرخوانی یکی از مددجویان از کتاب «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی، پایان بخش این برنامه بود.

 

معرفی کتاب «آمادگی در برابر زلزله» در صبحگاه دبستان شهید کریمیان باغشهر اسلامیه

همزمان با ۵ دی ماه، «روز ایمنی در برابر زلزله»، طیبه عابدینی، مسئول کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه ضمن حضور در صبحگاه دبستان شهید کریمیان و با هدف آشنایی دانش آموزان با نحوه مواجهه با این پدیده طبیعی، به معرفی کتاب «آمادگی در برابر زلزله» نوشته حسین دانشفر پرداخت.

معرفی کتاب «آیا آماده اید؟» نوشته مگی مونی، ترجمه مهدی زارع نیز با همین موضوع، پایان بخش این جلسه بود.

 

نشست قصه گویی از کتاب «افسانه های ایرانی» در دبستان شهید مختارنیا باغشهر اسلامیه

در این نشست که با حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم دبستان مختارنیا برگزار شد، فاطمه صالح نیا، کتابدار کتابخانه ابتدا توضیحاتی پیرامون ویژگی های افسانه های ایرانی ارائه کرد و سپس یکی از افسانه های کتاب «افسانه های ایرانی» نوشته زهرا مهاجری برای کودکان قصه گویی شد. همچنین در ادامه به درخواست دانش آموزان افسانه ای  دیگر از این کتاب بلند خوانی شد.

گفتنی است، افسانه ها و داستان های کهن به عنوان بخشی از ادبیات کودک و نوجوان، برای درک بهتر معنا و مفهوم پا به دنیای آنها گذاشته و همچنین افسانه ها سبب حفظ عقاید، آرا و سنت های کهن شده و یادآور و پاسدار میراث ادبی، اجتماعی، دینی و ملی هر ملتی به شمار می آیند.