کد خبر: 38377
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فراشبند در فارس برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فراشبند به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد.
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فراشبند در فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فراشبند در نشستی که روز گذشته ۲۶ دی ماه به ریاست صادق فروغی، فرماندار این شهرستان و با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد، مسائل و مشکلات و نیازهای کتابخانه های عمومی این شهرستان را بررسی کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در جمع اعضای انجمن کتابخانه های عمومی فراشبند با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان، عنوان کرد: فراشبند ۱۲۷۵ متر فضای کتابخانه ای دارد و نزدیک به دو هزار نفر عضو از خدمات کتابخانه های این شهرستان استفاده می کنند.

منوچهری با تصریح اینکه در مجموع بیش از ۳۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان موجود است، عنوان کرد: فراشنبد در شاخص های کتابخوانی از میانگین استانی بالاتر است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله است.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس اظهار داشت: تلاش می کنیم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در سطح استان را به سمت کیفی سازی ببریم. پیگیری مصوباتی درباره ترویج کتابخوانی، توسعه و بهبود کتابخانه های عمومی و انجام فعالیت های فرهنگی در کتابخانه ها، هدف برگزاری جلسات انجمن های کتابخانه های عمومی است تا بتوانیم کتابخانه های عمومی را به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه های عمومی تکلیف قانونی است و شهرداری ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند. مردم عوارض شهری را به منظور رفع نیازهای شهروندی پرداخت می کنند که وجود زیرساخت های کتاب و کتابخوانی نیز از جمله نیازهای ضروری مردم است.

منوچهری با اشاره به برنامه ریزی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه های عمومی، گفت: ویژه برنامه های کتاب محور با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر در تمامی کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود.

صادق فروغی، فرماندار شهرستان فراشبند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حل مشکل کتابخانه عمومی دژگاه، مهم ترین مسئله این شهرستان است، عنوان کرد: فرمانداری فراشبند درباره کتابخانه فردوسی و افتتاح کتابخانه عمومی خانیک همکاری لازم را دارد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی فراشبند در ادامه به ضرورت توسعه کتابخانه عمومی فرهیختگان اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز شهر فراشبند به کتابخانه می توان طبقه دوم این کتابخانه را نیز احداث کرد.

فروغی همچنین با تأکید بر لزوم پرداخت اعتبارات نیم درصد از شهرداران خواست نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی در سه شهر فراشبند، نوجین و دهرم به صورت منظم و ماهانه اهتمام ورزند.

حامد جلالی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی فراشبند نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه، گفت: برنامه های فرهنگی گسترده ای در دهه فجر با تکیه بر مدارس و مهدکودک ها در شهرستان اجرا خواهد شد که برگزاری نشست های کتابخوان، عصر شعر، مسابقات کتابخوانی و نقاشی، عضویت رایگان و طرح کتابخوانی با همکاری سازمان راهنمایی و رانندگی از جمله آن ها است.

جلالی همچنین با اشاره به فعالیت های انجام شده، اضافه کرد: حل مشکل سرمایشی و گرمایشی کتابخانه ها در سال ۹۷، تعمیرات عمرانی در کتابخانه روستای خانیک، تعمیر ایزوگام کتابخانه عمومی فرهیختگان و خرید ۶۳۷ جلد کتاب کودک در قالب طرح نسیم دانایی برای کتابخانه های عمومی شهرستان از جله اقدامات صورت گرفته است.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس پس از این نشست با حضور در کتابخانه های عمومی فرهیختگان فراشبند و نیایش شهر نوجین با کتابداران این کتابخانه ها دیدار و گفت و گو کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: