کد خبر: 38391
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 13:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی
 چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با حضور استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضای انجمن برگزار شد.
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با حضور محمدرضا پورمحمدی، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضای انجمن روز پنج شنبه بیست و هفتم دی‌ماه ۱۳۹۷ در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه کتاب در کشور، گفت: ما توانایی دسترسی به موفقیت از راه کتاب‌خوانی را داریم و با اتکا به مطالعه می‌توانیم کشور را در عرصه‌های گوناگون به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است و اگر می‌خواهیم توسعه به مفهوم واقعی صورت گیرد، باید این فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای متولی حوزه فرهنگ، گفت: اعمال سلیقه‌های یک‌رنگ در بین نهادهای استانی موجب تقویت فرهنگ در استان می‌شود.

پورمحمدی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و بهسازی کتابخانه‌ها از محل طرح بازآفرینی شهری، اظهار داشت: از ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار طرح بازآفرینی شهری، ۵۰ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به مشکلات بودجه ای کشور به کارگیری توان خیران را در ایجاد و بهسازی کتابخانه های عمومی، امری ضروری دانست و تاکید کرد: خیرین در هیچ حوزه ای نباید درگیر بروکراسی اداری شوند و امور مربوط به پروژه های خیرساز باید در تمامی جلسات استانی و همچنین سازمان ها در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش مبسوط و تصویری از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان به ارائه رئوس برنامه های این اداره کل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

شهرام خدایی همچنین یکی از مشکلات ایجاد و بهسازی کتابخانه ها را عدم تعامل برخی ارگان‌ها دانست و گفت: عدم تعامل و همکاری با برخی ارگان‌ها در تبریز و بخش‌هایی از مناطق شهرستانی باعث می شود امور مربوط به ایجاد و بهسازی کتابخانه ها به کندی پیش رود.

در پایان جلسه، استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی تبریز و ساختمان خیرساز شماره ۲ در حال احداث این کتابخانه بازدید کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: