کد خبر: 38804
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 بهمن 1397 - 16:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تجلیل از محمود گلزاری در آیین چهل قلم استان زنجان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح چهل قلم، مراسم تجلیل از محمود گلزاری در زنجان برگزار شد.
 تجلیل از محمود گلزاری در آیین چهل قلم استان زنجان

به گزارش لیزنا، در راستای اجرای طرح چهل قلم، مراسم تجلیل از محمود گلزاری، روان شناس و پژوهشگر برجسته کشور روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در سالن اجتماعات کتابخانه سهروردی زنجان برگزار شد.

مسیح الله سلطانی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز اظهار داشت: از جمله ویژگی های استاد محمود گلزاری این است که همزمان در حوزه علمی و اجرایی فعالیت داشته اند و با زاویه دید گسترده ای به مسائل نگاه می کنند؛ در نتیجه واقعیت را بهتر لمس کرده و علاوه بر آن راهکارهای کاربردی تر و اجرایی تری اتخاذ می کنند. از دیگر ویژگی های این استاد فرهیخته، صداقت، پشتکار و توانمندی وی است. ایشان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به صورت تخصصی فعالیت داشته اند و این مهم، زمانی اتفاق افتاد که کمتر کسی جسارت ورود به این عرصه داشت.

امیر علی نیکبخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز به وجود افرادی که در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، نیاز مبرم داریم؛ چراکه این مهم به جد دغدغه مسئولان نظام است و هر کدام از ما به نوعی دغدغه این موضوع را داریم. همگان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش اثر گذاری دارند و آگاهی افراد در این زمینه نتیجه بهتری را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: کتابخانه‌ها نیز به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند. امروز، افزایش سطح آگاهی مردم عاملی اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی است.

محمود گلزاری در این مراسم اظهار داشت: آسیب اجتماعی، آسیب فردی نیست؛ این نوع آسیب سه نوع مشخصه داشته و با بیماری های روانی تفاوت دارد. آسیب اجتماعی غیر از خود فرد، به دیگران نیز ضرر می رساند. در این میان اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و خشونت بالاترین میزان را در کشور دارد.

 وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی، آسیب های دیگری را تولید کرده و هزینه های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی بر اجتماع وارد می کند. آسیب های اجتماعی را باید بیش از گذشته در جامعه مورد توجه قرار داد و برای کاهش آن برنامه ریزی کرد.

 

گلزاری افزود: در تولید آسیب های اجتماعی عوامل فردی و اجتماعی از جمله خانواده، محیط های آموزشی های رسمی و غیر رسمی و عوامل کلان اجتماعی نیز دخالت دارد.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون خشم در جامعه افزایش یافته و بروز این مسئله به عوامل مختلفی باز می گردد و برای کاهش این معضل کلینک هایی در سطح کشور ایجاد شده است. علل خشم به بروز ناکامی و احساس ظلم و تحقیر باز می گردد و به نوبه خود تولید کنده خشم است. کلام دلنشین در برخوردهای روزانه مردم کاهش یافته و در این میان چهره گشاده رو می تواند بسیاری از تنش ها را کاهش دهد اما زبان هتاک و بی ادبانه بسیار مشاهده می شود.

 

در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از دکترمحمود گلزاری تقدیر به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: