کد خبر: 38864
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 اسفند 1397 - 09:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه ها خبر داد

دومین دوره از مرحله جدید «مشاوره کتابدار» در اهواز برگزار می‌شود

منبع : روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری دومین دوره‎ آموزشی «مشاوره کتابدار» با حضور ۱۲۰ نفر از کتابداران استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد در شهر اهواز خبر داد.
دومین دوره از مرحله جدید «مشاوره کتابدار» در اهواز برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، سیدباقر میرعبداللهی مدیرکل تامین منابع نهاد با اشاره به برگزاری دومین دوره از مرحله جدید «مشاوره کتابدار» اظهار داشت: دومین دوره از مرحله جدید «مشاوره کتابدار» توسط اداره کل منابع با حضور ۱۲۰نفر از کتابداران استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد از ششم تا نهم اسفندماه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در شهر اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل تامین منابع نهاد با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری مرحله اول دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» از سوی کتابداران شرکت کننده، افزود: به واسطه استقبال کم‌نظیر کتابداران و با توجه به وعده اداره کل منابع در خصوص برگزاری دو دوره آموزشی مشاوره کتابدار در سال جاری؛ به لطف خداوند و مساعدت دبیرکل محترم نهاد این امر محقق شد و امیدواریم در سال آینده نیز این دوره‌ها با مشارکت سایر استان‌ها تداوم یابد.

وی در ادامه به سرفصل‌های پیش‌بینی شده در این دوره اشاره کرد و چنین اضافه کرد: برای این دوره مشابه دوره اول که در آذرماه در مشهد مقدس برگزار شد؛ ۴ سرفصل موضوعی پیش‌بینی شده که شامل «ادبیات گمانه‌زن کودک و نوجوان»، «اسباب بازی»، «تجربه‌های خواندن» و «مهارت های ارتباطی و مخاطب‌شناسی» است و برای هر سرفصل از اساتید کاردان همان حوزه دعوت به همکاری شده است.

میرعبداللهی در پایان اضافه کرد: اولویت شرکت در این دوره طبق دستور دبیرکل محترم نهاد با «تک‌کتابداران» بوده است که به دلیل اقتضائات شغلی خود از شرکت در دوره‌های قبلی محروم بوده‌اند.

گفتنی است دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از این در شهرهای اردبیل، دزفول، ساری، تنکابن، شیراز، بندرعباس، مشهد و تبریز برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: