کد خبر: 38920
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 کتابخانه عمومی شهرک توحید تهران میزبان دوستداران کتاب شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 کتابداران کتابخانه عمومی شهرک توحید با برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.
 کتابخانه عمومی شهرک توحید تهران میزبان دوستداران کتاب شد

به گزارش لیزنا، همزمان با ایام الله دهه فجر کتابداران کتابخانه عمومی شهرک توحید با استقبال از حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و با برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی شدند.

 

نشست کتابخوان در کتابخانه

همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور تعدادی از دانش آموزان پایه سوم دبستان دخترانه شهید نامجو در کتابخانه عمومی شهرک برگزار شد.

در این برنامه دانش آموزان از کتابخانه بازدید کردند، سپس سمیه رسولی، کتابدار کتابخانه انواع کتاب های مرجع و نحوه استفاده از آن را به دانش آموزان توضیح داد و لیلا غفوری، دیگر کتابدار کتابخانه به ارائه توضیحاتی درباره نحوه عضویت در کتابخانه پرداخت.

در ادامه ستایش توانا و غزاله محمدی به معرفی کتاب «چرا به مدرسه می روم» نوشته اسکار برونیفیه؛ روژینا نوروزی به معرفی کتاب «موسی و دو دختر» نوشته لیلا جعفری؛ ستایش هاشمی به معرفی کتاب «بهادر» نوشته نورا حق پرست؛ مبینا عزیزی به معرفی کتاب «می می نی» شعرهایی از ناصر کشاورز؛ سارا مصطفوی به معرفی کتاب «تو کوچولو نیستی/هستی» نوشته آنا کانگ و مهسا پرویزی به معرفی کتاب «قصه های تصویری از شاهنامه» نوشته حسین فتاحی پرداخت.

 

برنامه دهه فجر ویژه خردسالان موسسه جامعه القرآن الکریم

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه ای با حضور تعدادی از دانش آموزان موسسه جامعه القرآن الکریم در کتابخانه عمومی شهرک توحید برگزار شد. در این برنامه لیلا غفوری، کتابدار کتابخانه داستان «یاسمن و یادگاری» نوشته ناصر یوسفی را به صورت نمایش عروسکی قصه گویی کرد و در ادامه ساخت کاردستی پرچم ایران آموزش داده شد.

 

بازدید دانش آموزان پایه سوم دبستان شهید نامجو دخترانه از کتابخانه

همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گروهی از دانش آموزان پایه سوم دبستان دخترانه شهید نامجو از کتابخانه عمومی شهرک توحید بازدید کردند.

در این برنامه سمیه رسولی، کتابدار کتابخانه انواع کتاب های مرجع و نحوه استفاده از آن را برای دانش آموزان توضیح داد. سپس لیلا غفوری، دیگر کتابدار کتابخانه به ارائه توضیحاتی درباره نحوه عضویت در کتابخانه پرداخت.

در ادامه آناتومی بدن انسان و سیستم گوارش بدن با کمک مولاژ نیم تنه انسان توسط لیلا غفوری، کتابدار کتابخانه شرح داده شد و برای آشنایی بیشتر، از دانش آموزان خواسته شد طرح گوارش بدن انسان را در برگه کامل کرده و رنگ آمیزی کنند. در ادامه دانش آموزان به کار با مولاژ پرداختند.

 

در پایان کتاب «غذایی که می خورم به کجا می رود» نوشته ژاک مینارد برای علاقمندان معرفی شد.

 

اجرای قصه گویی و نمایش عروسکی ویژه خردسالان واحد بسیج شهید عابدی

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه ای با حضور تعدادی از خردسالان واحد بسیج شهید عابدی در کتابخانه عمومی توحید برگزار شد. در این برنامه خردسالان با پرچم ایران آشنا شدند و به برش، رنگ آمیزی و ساخت پرچم پرداختند.

در ادامه لیلا غفوری، کتابدار کتابخانه داستان «یاسمن و یادگاری» نوشته ناصر یوسفی را به صورت نمایش عروسکی قصه گویی کرد. سپس داستان «من از همه کوچک ترم» نوشته روث اینس ورث توسط سمیه رسولی، دیگر کتابدار کتابخانه به صورت نمایش عروسکی قصه گویی شد.

 

غبارروبی مزار شهدای گمنام و دیدار با خانواده شهدا

کتابداران کتابخانه عمومی شهرک توحید همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همراه تعدادی از اعضای کتابخانه، مربیان دبستان پسرانه بعثت و روحانی و معتمد محل با حضور در مزار شهدای گمنام و غبارروبی و ذکر فاتحه یاد و نام شهدا را گرامی داشتند. سپس با حضور در منزل شهید سعید قاسمی و شهید عزیزالله علیزاده از شهدای سانحه هواپیمایی بوئینگ ۷۰۷، ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷، از صبر و شکیبایی خانواده آن ها تقدیر شد.

 

کلاس آموزش داستان نویسی در کتابخانه

کلاس آموزش داستان نویسی با حضور دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در کتابخانه عمومی شهرک توحید برگزار شد.

در ابتدای کلاس لیلا غفوری، کتابدار کتابخانه به معرفی کتاب «مثل ها و قصه هایشان» نوشته مصطفی رحماندوست پرداخت. وی در ادامه در خصوص ضرب المثل «وقتی همه کدخدا باشند ده ویران می شود» با مضمون دخالت بی جا در کارها باعث خراب شدن آن کار می شود، توضیحاتی ارائه کرد.

سپس بخشی از کتاب «ملانصرالدین در تهران» نوشته کاظم لاهیجی توسط اعضای کلاس جمع خوانی شد. در ادامه سودابه قربانی، مربی داستان نویسی به آموزش تکنیک های داستان نویسی پرداخت و نوشته های حاضرین مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: