کد خبر: 38928
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه آموزشی - توجیهی ویژه کتابداران بهارستان تهران برای کارگاه‌های «زندگی بازی»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
 با هدف برگزاری کارگاه‌های «زندگی بازی» برای اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهارستان، جلسه آموزشی توجیهی ویژه مسئولان و کتابداران شهرستان برگزار شد.
برگزاری جلسه آموزشی - توجیهی ویژه کتابداران بهارستان تهران برای کارگاه‌های «زندگی بازی»

به گزارش لیزنا، در راستای اجرای مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان و با هدف برگزاری کارگاه‌های «زندگی بازی» برای اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهارستان، جلسه آموزشی توجیهی برای تعدادی از مسئولان و کتابداران شهرستان با حضور سعید بی نیاز، مدرس دوره و مژگان داداشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی برگزار شد.

سعید بی نیاز، کارشناس ارشد روان شناسی بالینی به بیان پیشینه برگزاری این دوره ها در تهران پرداخت و گفت: مهارت های ده گانه زندگی، عنوان کارگاه هایی است که به صورت رایگان در ۲۷ باب از کتابخانه های عمومی شهر تهران ویژه رده سنی کودک برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی برای دانش آموزان دبستانی گفت: طرحی آزمایشی در پاییز سال ۱۳۹۶ در ۵ کتابخانه عمومی منتخب شهر تهران برگزار و با استقبال خوبی از سوی اعضای کودک کتابخانه روبه رو شد. با توجه به تمایل والدین و اعضای کتابخانه ها  به این نتیجه رسیدیم که کارگاه های مهارت های زندگی را به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ۲۷ کتابخانه عمومی شهر تهران برای «گروه سنی کودکان» برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: آموزه های این کارگاه ها که به صورت رایگان برگزار می شود از آسیب هایی همچون اعتیاد، افسردگی، روحی و روانی و... در آینده جلوگیری خواهد کرد. بعلاوه توانمندی کودکان را نیز افزایش می دهد، به گونه ای که در مواجهه با مشکلات زندگی، راه مقابله را بهتر انتخاب می کنند.

در ادامه سعید بی نیاز، کارشناس ارشد روان شناسی بالینی به بیان مطالبی با محوریت مهارت های ۱۰ گانه زندگی برای حاضران پرداخت و کتابداران و مسئولان کتابخانه ها با موضوعاتی چون خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، مهارت های ارتباطی، مقابله با استرس، مقابله با هیجان های منفی، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیم گیری و نیز با کتاب «مهارت های زندگی برای دانش آموزان دبستان» که در این دوره تدریس خواهد شد، آشنا شدند.

گفتنی است، گروه مشاران و مدرسان روان شناسی به سرپرستی سعید بی نیاز، این کارگاه های آموزشی را ویژه گروه های سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال، در ۴۸ جلسه به صورت هفتگی در کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان برگزار خواهند کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: