کد خبر: 39096
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 اسفند 1397 - 13:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهمنامه همکاری میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

منبع : لیزنا
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه امضا کردند.
امضای تفاهمنامه همکاری میان نهاد کتابخانه‌های عمومی و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار لیزنا، امروز (دوشنبه، 20 اسفند ماه) تفاهمنامه همکاری میان  علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

در این نشست که در محل باغ کتاب تهران برگزار شد، جوادی بر هم‌ افزایی فرهنگی میان نهادها در اجرای برنامه‌ های فرهنگی تاکید کرد و امضای این تفاهمنامه را کمک به هم افزایی برنامه های معونت امور فرهنگی و نهاد کتابخانه ها در توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست.

مختارپور نیز اظهار امیدواری کرد که همکاری میان معاونت امور فرهنگی و نهاد کتابخانه‌ها با امضای این تفاهمنامه افزایش یابد.

 گفتنی است، بر اساس  تفاهمنامه امضا شده، معاونت امور فرهنگی در تامین نیاز کتابخانه‌ های عمومی، فراهم‌ سازی زمینه برای دسترسی به اطلاعات و امکان بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های فهرست‌ نویسی، حمایت مادی و معنوی از کتابخانه‌ ها و حمایت از برگزاری برنامه‌ ها و همایش‌ های نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور همکاری می کند و نهاد کتابخانه‌ ها نیز لازم است در ایجاد سامانه فروش کتاب در کتابخانه‌ های عمومی کشور، تولید منابع بریل و گویا برای قشرهای خاص، اختصاص بخشی از فضای کتابخانه‌ های عمومی به برگزاری و نشست‌ ها و برنامه‌ های معاونت امور فرهنگی، استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ های عمومی برای ترویج کتاب‌ های مناسب و در اختیار دادن ظرفیت‌ های نهاد و کتابخانه‌های برای اجرای برنامه‌ های معاونت امور فرهنگی همکاری کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: