کد خبر: 39246
تاریخ انتشار: شنبه, 17 فروردين 1398 - 15:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتب تازه تالیف در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی  رونمایی اراک

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
 همزمان با اسفند ماه ۱۳۹۷، از کتب تازه تالیف نویسندگان بومی استان مرکزی در کتابخانه‌های عمومی این استان رونمایی شد.
 رونمایی از کتب تازه تالیف در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی   رونمایی اراک

به گزارش لیزنا، اسفند ماه ۱۳۹۷، از کتب تازه تالیف نویسندگان بومی استان مرکزی در کتابخانه‌های عمومی این استان رونمایی شد.

 

رونمایی از کتاب با موضوع زندگانی امام خمینی(ره) در شهر اراک

نشست نقد و رونمایی از کتاب «مقایسه شخصیت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب با شخصیت رهبران انقلاب‌های بزرگ جهان در سده اخیر» با حضور احمد رضایی، نویسنده کتاب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و دوستداران کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید محمد زراستوند شهر اراک برگزار شد.

احمد رضایی، نویسنده کتاب در این نشست گفت: نظریه‌های شخصیت‌شناسی مختلف را که مرور می‌کردم، متوجه شدم هیچ‌کدام از این نظریه‌ها قادر نیستند از شخصیت حضرت امام(ره) درک و تبیین درستی ارائه دهند. از طرفی ما با حجم گسترده‌ای از اطلاعات در خصوص امام راحل روبه رو بودیم و هیچ‌گونه کاستی در این زمینه نداشتیم، لذا پس از مطالعه و پژوهش توانستم نظریه شخصیت‌شناسی تاریخی جدیدی را ارائه کنم.

وی بیان کرد: در این نظریه، مولفه‌هایی در نظر گرفته شده که عموما از آیات قرآن کریم و روایات استخراج شده است.

رضایی افزود: این اثر، یک کتاب دانشگاهی محسوب می شود که بر اساس پایان نامه ای با همین عنوان تهیه شده و با پرداختن به رهبران انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب شوروی، انقلاب چین و انقلاب کوبا، زندگی‌نامه و سپس وقایع مهم دوران حیات‌ آنان را بررسی کرده و در پایان هم شخصیت امام خمینی(ره) با شخصیت رهبران انقلاب‌های دیگر مقایسه شده است.

 

نقد و رونمایی کتاب «گذری بر تاریخ و نظری بر جغرافیای کلانشهر اراک»

مراسم نقد و رونمایی کتاب «گذری بر تاریخ و نظری بر جغرافیای کلانشهر اراک» نوشته سهراب عسگری و سمیه عبدلی با حضور نویسندگان کتاب، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این نشست گفت: در فضای فکری، اجتماعی و تصمیم سازی کلانشهر اراک، کتابی با این هویت و محتوا نیاز بود که خوشبختانه به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

سهراب عسگری، نویسنده کتاب نیز در این نشست گفت: نگارش کتاب بیش از ۲ سال به طول انجامید و برای من بسیار غرورانگیز است که با توجه به اینکه اصالتا از اهالی شهر اراک نیستم، توانستم با نوشتن این کتاب نسبت به سالیانی که در این شهر و استان ساکن بودم، ادای دین کنم.

سمیه عبدلی، دیگر نویسنده این اثر افزود: این کتاب در هفت فصل تدوین شده که در آن نگرانی‌های محیط زیستی در سه بخش آب، خاک و هوا مورد کنکاش قرار گرفته است و امیدواریم تصمیم‌سازان و مدیران شهری نیز آگاهی و بینش درستی در خصوص شهر، مسائل و مشکلات آن و افق پیش‌رو به دست آورند.

در ادامه این جلسه منتقدین و کارشناسان حاضر در نشست، به بحث و بررسی و گفتگو پیرامون مطالب کتاب پرداختند و در پایان از نویسندگان کتاب تقدیر به عمل آمد.

 

رونمایی از کتاب «فیزیک مکانیک» در شهر دلیجان

در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان دلیجان، از کتاب «فیزیک مکانیک» اثر محسن یداله نبی، محقق و نخبه جوان در سالن اجتماعات هلال احمر شهر دلیجان رونمایی شد.

سیامک سلیمانی، فرماندار شهرستان دلیجان برگزاری نشست های رونمایی از تالیفات نویسندگان بومی شهرستان را امری ارزشمند و مهم خواند و از زحمات اداره کتابخانه‌های عمومی در این زمینه قدردانی کرد.

 

رونمایی از کتاب «شکوفه‌های شاخه طوبی و من» در کتابخانه شهید زراستوند اراک

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست نقد و رونمایی کتاب «شکوفه‌های شاخه طوبی و من» نوشته فاطمه اسکندری در کتابخانه عمومی شهید زراستوند شهر اراک برگزار شد.

حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در ابتدای مراسم به نکاتی پیرامون کتابخوانی اشاره کرد و ضمن تشکر از زحمات نویسنده کتاب «شکوفه‌های شاخه طوبی و من» گفت: این اثر در واقع یک زندگینامه است که نویسنده دوران زندگی خود و خانواده را از کودکی تاکنون همراه با تحولات تاریخی به رشته تحریر در آورده که بسیار آموزنده است.

طاهره  محمدی، استاد دانشگاه و منتقد کتاب نیز در این مراسم گفت: کتاب «شکوفه‌های شاخه طوبی و من» زندگینامه شخصی و مستند دانشجویی سخت کوش و آموزگاری خستگی ناپذیر است که بسیار خواندنی و مزین به آرایه‌های ادبی همچون تمثیل و تشبیه است.

محمدی افزود: در بخش‌هایی از کتاب نیز به اتفاقات قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس اشاره شده است که می‌تواند برای خواننده جذاب باشد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: