امداد فرهنگی به سیل زدگان مازندرانی و امیدآفرینی برای کودکان و نوجوانان

به گزارش لیزنا، در راستای کاهش آلام روحی مردم مناطق سیل زده، دهم فروردین ماه و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کارکنان ستادی و کتابداران، بسته‌های فرهنگی حمایتی متشکل از کتاب، لوازم التحریر، اسباب بازی و اقلام خوراکی به منظور حمایت روحی و معنوی سیل زدگان تهیه و با همکاری اداره کتابخانه های شهرستان سیمرغ به اعضای کودک و نوجوان کتابخانه و کودکان روستاهای آسیب دیده شهرستان سیمرغ اهدا شد.

بخشی از بسته های حمایتی که توسط اداره کل کتابخانه های مازندران و هدایای مردمی تهیه شده بود، به خانواده های آسیب دیده روستای تالار پشت شهرستان سیمرغ و روستاهای اطراف اهدا شد و بخش دیگر در ویژه برنامه ای شاد همراه با مسابقه نقاشی در مسجد روستای رکنی کلا شهرستان سیمرغ به کودکان و نوجوانان این روستا تعلق گرفت.

کتابخانه عمومی شهید کشوری شهرستان سیمرغ نیز در روزهای تعطیل ۱۳ الی ۱۵ فروردین با ارائه فعالیت های فرهنگی مختلف مانند مسابقات فرهنگی، قصه گویی، نقاشی و ...  ویژه کودکان و نوجوانان، صبح ها از ساعت ۹ الی۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۱۷ فعال و وسیله ایاب و ذهاب نیز از مسجد روستاهای آسیب دیده تا کتابخانه عمومی شهر سیمرغ فراهم بوده است.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همین مناسبت از رقم خوردن سیزده بدری متفاوت برای کودکان سیل زده شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: کودکان سیل زده شهرستان سیمرغ در این روز مهمان کتابخانه ای بودند که در این مدت مهم ترین وظیفه اش شاد کردن کودکانی بود که روز های خوبی را سپری نکردند.

وی با بیان اینکه در این ویژه برنامه، کودکان و نوجوانان به کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی، بازی و سرگرمی پرداختند، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و امید اجتماعی راهبردی است که در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد و در سیل اخیر به خوبی خود را نشان داد.