ویژه ‌برنامه روز بزرگداشت فردوسی در کتابخانه عمومی علامه جعفری یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با بیان اینکه پیوند کتابخانه و مدرسه، پیوندی مبارک است که به رشد علمی و اخلاقی دانش‌آموزان می‌انجامد، اظهار داشت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت هویت ایرانی اسلامی در میان دانش‌آموزان است که اجرای برنامه‌های همچون شاهنامه‌خوانی در روز بزرگداشت حکیم فردوسی در همین راستا است.

وی ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در قشر دانش‌آموز را از دیگر اهداف سند تحول بنیادین دانست و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکاری کتابخانه و مدرسه، می‌تواند به نشاط و پویایی علمی و فرهنگی محیط‌های آموزشی کمک کند و دانش‌آموزانی خلاق و اهل بینش را پرورش دهد.

دانافر همچنین از توجه ویژه مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد به بخش‌های کودک کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های جذاب فرهنگی برای جذی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به کتابخانه و مطالعه قدردانی کرد.

رقیه دوست فاطمی‌‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع دانش‌آموزان مدرسه مهدیه یزد، گفت: جای خرسندی که مدیر، معلمان و مربیان این دبستان با نگرش درست فرهنگی، زمینه ارتباط دانش‌آموزان با کتابخانه را فراهم آورده‌اند که این امر می‌تواند به تقویت بنیه فرهنگی، اخلاقی و آموزشی آنان بیانجامد.

وی با گرامیداشت 25 اردیبهشت، سالروز بزرگداشت فردوسی، بیان داشت: فردوسی با سرودن شاهنامه هویت ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کرد.

دوست فاطمی‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل بین محیط‌ های آموزشی و کتابخانه‌ها، شاهد استمرار برنامه‌های ارزشمند فرهنگی در این دو محیط علمی و آموزشی باشیم.

وی همچنین از زهرا زاده منگلی و فخری آباد، مدیر و معلم پایه چهارم آموزشگاه مهدیه به دلیل همراهی با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه عمومی علامه جعفری تشکر کرد.

در بخشی دیگری از این برنامه، احمد قاضی‌نسب، عضو انجمن شاهنامه فردوسی یزد در سخنانی به روند پیدایش و سرایش شاهنامه پرداخت و این اثر ارزشمند فردوسی را هویت ادبیات ایران دانست.

در ابتدای ویژ‌ه ‌برنامه روز بزرگداشت فردوسی که با همکاری کتابداران کتابخانه علامه جعفری و مربیان و دانش‌آموزان مدرسه مهدیه حسن‌آباد یزد، حدیث دهقان‌، دانشآموز پایه ششم این آموزشگاه به پرده‌خوانی داستان رستم و اشکبوس از شاهنامه فردوسی پرداخت.

زهره مجیدی، دانش‌آ‌موز پایه ششم این مدرسه نیز در بخش دیگری از مراسم یکی از اشعار شاهنامه را برای حاضران قرائت کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همچنین در پایان این برنامه فرهنگی، به تمامی دانش‌آموزان شرکت کننده در ویژه‌ برنامه بزرگداشت فردوسی، کتاب «دریا و آتش» نوشته ناصر نادری را اهدا کرد.