کد خبر: 39811
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 خرداد 1398 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از قالیچه نفیس و اسناد قالی‌های حرم رضوی در دورۀ صفوی

منبع : روابط عمومی آستان قدس رضوی
 در دوازدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی از یکی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین قالیچه‌های جهان رونمایی می‌شود.
رونمایی از قالیچه نفیس و اسناد قالی‌های حرم رضوی در دورۀ صفوی

 به گزارش لیزنا، دبیر کمیتۀ رونمایی از آثار نفیس این سازمان اعلام کرد: در این مراسم از قالیچۀ محرابی‌باغی نفیس بافت کرمان متعلق به دورۀ صفویه و موجود در گنجینۀ آستان قدس رضوی رونمایی خواهد شد.

مهدی قیصری‌نیک همچنین از رونمایی اسناد مرتبط با فرش‌های حرم مطهر رضوی در این مراسم خبر داد. وی بیان کرد: این اسناد، حاوی اطلاعات بافت فرش‌ها، خرید و مفروش کردن حرم مطهر در دورۀ صفویه است.

 معاون امور موزه‌های سازمان یاد‌شده اظهار داشت: مراسم رونمایی از این قالیچۀ نفیس و اسناد ذکر شده، سه‌شنبه 21 خردادماه در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر برگزار میشود و حضور برای عموم آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: