کد خبر: 39822
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 خرداد 1398 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

241 نسخه خطی نفیس به گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شد

منبع : لیزنا
از ابتدای سال 98 تا نیمه خرداد ماه تعداد 241 نسخه خطی نفیس به گنجینه مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزوده شده است.
241 نسخه خطی نفیس به گنجینه کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شد

 به گزارش لیزنا، كارشناس مسئول مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: مركز نسخ خطي از آغاز سال با اعزام گروه‌های ارزياب به شهرستان‌هاي تهران، قم، يزد و مشهد، 241 نسخه خطي و 92 جلد كتاب چاپ سنگي منتخب را شناسایی و به گنجینه نسخ خطی این سازمان اضافه کرده است.

سيدمحمدرضا فاضل هاشمي همچنین به جذب تعدادی از آثار ارزشمند قرآنی به صورت اهدا و وقف اشاره کرد و گفت: طی این مدت تعداد 15 جلد كتاب و قرآن خطي و سه جلد چاپ سنگي به مجموعه گنجینه نسخ خطی این سازمان اهدا شده است.

كارشناس مسئول مرکزنسخ خطی سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی افزود: در این مدت بيش از 5000 نسخه خطي كتابخانه وزيري يزد طی يك هفته فعاليت فشرده، مورد بررسی و کنترل و کارشناسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمامي نسخه‌هايي كه به صورت خريد و اهداء جذب شده، نيازمند تهيه شناسنامه، ارزيابي، ثبت دفتر اموالي، فهرست نويسي است، گفت: در حال حاضر بررسي نسخه‌هايي كه نياز به مرمت دارد در حال انجام است که تحويل نسخ براي مرمت و تهيه نسخه ديجيتال و پشتيبان بخشی از فعاليت‌هاي مستمر و روزانه این مرکز است.

هاشمی در ادامه گفت: گنجينه کتب خطي کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي با دارا بودن بيش از صد هزار نسخه خطي ارزشمند در موضوعات مختلفي همچون فقه و اصول، ادبيات، نجوم، پزشکي و غيره، يکي از غني‌ترين گنجينه‌هاي کتب خطي در جهان اسلام است و آثار بسياري از علما و دانشمندان در حوزه‌هاي گوناگون علمي، در اين گنجينه نگهداري می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: