کد خبر: 39859
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 خرداد 1398 - 11:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «کتابخانۀ همراه» در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس اجرایی می‌شود

منبع : گنجینۀ رضوی
تا پایان سال جاری، طرح «کتابخانۀ همراه» از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی اجرایی می‌شود. در این طرح، امکان دسترسی به نسخ خطی نفیس و منابع دیجیتال این کتابخانه از طریق گوشی‌های تلفن همراه فراهم می‌شود.
طرح «کتابخانۀ همراه» در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس اجرایی می‌شود

 به گزارش لیزنا، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از کوچکترین و نفیس‌ترین قرآن‌های خطی بازوبندی جهان، از راه‌اندازی کتابخانۀ همراه تا پایان سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: بنا داریم تا پایان سال 98، امکان دسترسی به 23هزار نسخه از نُسخ خطی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی و همچنین منابع دیجیتال این سازمان را از طریق گوشی‌های تلفن همراه ایجاد کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سیاست امروزِ این سازمان صیانت ار تراث به علاوۀ احیای آنها است، گفت: مؤسسات و پژوهشگران با درخواست از این مرکز می‌توانند آی‌پی اختصاصی دریافت کنند و از این طریق به بیش از 8میلیون منبع دیجیتال این سازمان به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.

حسینی در ادامه اظهار داشت: درحال حاضر 23هزار نسخه از نسخ خطی این سازمان بر روی پایگاه دیجیتال کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی قرار گرفته است که این حرکت در هیچ مرکزی سابقه ندارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: