کد خبر: 39868
تاریخ انتشار: شنبه, 01 تیر 1398 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار اعضای خانه فرهنگ و هنراردبیل با مدیر کل کتابخانه های این استان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
در دیدار اعضای خانه فرهنگ و هنراردبیل با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، بر ضرورت تعامل با فعالان فرهنگی تاکید شد.
دیدار اعضای خانه فرهنگ و هنراردبیل با مدیر کل کتابخانه های این استان

 

به گزارش لیزنا،ناصر رهنما آذر، مدیرعامل و جمعی از اعضای خانه فرهنگ و هنراردبیل با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با پروانه رضاقلیزاده ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست صمیمی مدیرکل کتابخانه ای عمومی استان گفت: اعضای بوجود آورنده خانه فرهنگ و هنر اردبیل را فرهیختگان استان در حوزه های مختلف فرهنگی دانست و گفت: و استفاده ازاین ظرفیت فرهنگی در راستای ارتقای سرانه مطالعه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه های مشترک با این مرکز فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی مصمم است افزود: تلاش خواهیم کرد با اجرای مراسم رونمایی برای کتاب های فاخر نویسندگان بومی استان و همچنین برگزاری نشست های کتاب خوان تخصصی از ظرفیت فرهیختگان و فعالان فرهنگی استان استفاده کنیم.

در ادامه این نشست ناصر رهنما آذر ترویج فرهنگ کتا بخوانی را مستلزم عزم همگانی دانست و گفت: در این مسیر آمادگی لازم برای هرگونه مشارکت در حوزه های فرهنگی داریم و اعضای خانه فرهنگ و هنر اردبیل که متشکل از فرهیختگان و فرهنگ دوستان در حوزه های مختلف هستند به عنوان همیار کتابخانه های عمومی  در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مشارکت خواهند کرد.

مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر اردبیل با اشاره به وجود کتابخانه های شخصی در استان افزود: این کتابخانه ها عمدتا دارای منابع غنی علمی و نسخ خطی و نفیس هستند که نیاز است با همکاری مشترک در خصوص انتقال این منابع عظیم برای نگهداری بهتر و اصولی این گنجینه های علمی تلاش شود.

رهنما آذر با اشاره به پتانسیل های بالقوه علمی  موجود در خانه فرهنگ و هنر اردبیل بیان کرد:  بهره گیری از  نظرات و برنامه های خلاقانه این قشر می تواند منابع موجود در خارج از کشور را که در دورانهای گذشته به دلیل مختلف به خارج از کشور منتقل شده است را به استان برگردانیم و افق روشنی را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  ترسیم نماید

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: