کد خبر: 39912
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 تیر 1398 - 12:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان با رؤسای آموزش و پرورش

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با هدف ترویج کتابخوانی و نیز نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همایش رؤسای ادارات و مناطق آموزش و پرورش هرمزگان حضور یافت.
دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان با رؤسای آموزش و پرورش

 به گزارش لیزنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با حضور در جمع رؤسای ادارات و مناطق آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش ارتباط مسقیم و تنگاتنگی با یکدیگر دارند و فعالیتشان به هم گره خورده است. ثمره مهم آموزش و پرورش کتاب و خروجی کتاب نیز آموزش و پرورش است.

وی ضمن اشاره به اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: در هر جامعه‌ای باید آموزش و پرورش اصل باشد و در اولویت قرار گیرد؛ زیرا آموزش و پرورش بر تمامی جنبه‌های زندگی افراد تأثیر می‌گذارد؛ به طوری‌که یونسکو در قرن بیست و یکم، سواد را به سواد عاطفی، مالی، رسانه‌ای، تربیتی و رایانه‌ای تقسیم بندی کرده است و این نشان دهنده وظیفه سنگین آموزش و پرورش در تربیت نسل ها و تغییر نگاه ها و رویکردها به آموزش و پرورش به عنوان نهادی است که رسالتش تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش، رشد و تربیت فرهنگی دانش آموزان است؛ چراکه فرهنگ در هر جامعه‌ای اصل است و اقتصاد و مسائل دیگر فرع هستند و اگر مسائل اقتصادی، پیوست فرهنگی نداشته باشند به معضل تبدیل خواهند شد.

وی بر غنای فرهنگی ایران اشاره کرد و افزود: ایرانیان سابقه درخشانی در فرهنگ دارند و به فرهنگ پیشینیان خود می‌بالند و این افتخار آفرینی باید در نسل های بعدی همچنان حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری ادامه داد: فرهنگ مانند اکسیژن است و بدون اکسیژن نمی‌توان مدت زیادی زنده ماند؛ بنابراین مدیران و مسئولان باید جدی تر به حوزه فرهنگ ورود کنند و فرهنگ و آموزش باید در کنار یکدیگر دیده شوند. ترویج سواد فرهنگی جز از طریق کتاب و کتابخوانی، امکانپذیر نخواهد بود.

وی از فرهنگیان به عنوان سفیران فرهنگ نام برد و افزود: فرهنگیان نقش مؤثری در نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این مهم اتفاق بیفتد؛ چراکه کتاب نقش مثبت و سازنده‌ای در زندگی افراد دارد و بسیاری از مسائل و مشکلات در جامعه همچون مشکلات روحی، روانی، آسیب های اجتماعی و سبک زندگی نادرست ناشی از عدم مطالعه و آگاهی است و از طریق کتاب درمانی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری ضمن دعوت از فرهنگیان برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی جامعه با سیره ائمه و معصومین برای چهارمین سال متوالی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام کرده است که انتظار می رود جامعه فرهنگیان به همراه خانواده هایشان استقبال گسترده‌ای از این جشنواره داشته باشند.
گفتنی است، در پایان همایش، رؤسای ادارات و مناطق آموزش و پرورش هرمزگان به پویش کتابخوانان جشنواره کتابخوانی رضوی پیوستند. همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه عمومی اندیشه خلیج فارس بازدید و طی نشستی صمیمانه با مسئول و اعضای کتابخانه به بررسی مشکلات آنان پرداخت

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: