کد خبر: 39993
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 تیر 1398 - 14:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راهکارهای تسهیل حضور سرمایه گذاران برای حمایت از کتابخانه های عمومی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور ایجاد بسترهای لازم در جهت تسهیل حضور و مشارکت سرمایه گذاران در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.
راهکارهای تسهیل حضور سرمایه گذاران برای حمایت از کتابخانه های عمومی

 به گزارش لیزنا، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور ایجاد بسترهای لازم برای تسهیل حضور و مشارکت سرمایه گذاران در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی با جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به وجود کتابخانه های عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل در سراسر استان، برخی از این کتابخانه ها را تنها مرکز فرهنگی در منطقه دانست و گفت: امروز کتابخانه های عمومی با کارکردهای بی‌شمار در خدمت مراجعان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستند و با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی در جهت آگاهی بخشی به جامعه گام برمی دارند.

پریسا کرمی استفاده از خدمات الکترونیک را یکی از نقاط قوت کتابخانه ها دانست و گفت: راه اندازی سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی در سراسر کشور و امکان جستجوی کتاب در این سامانه و نیز امکان عضویت سراسری علاقمندان، بخشی از خدمات الکترونیکی این مجموعه است.

وی همچنین نیاز برخی از مناطق شهری استان به ایجاد کتابخانه های عمومی را یادآور شد و با اشاره به مشارکت خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه های عمومی در برخی از شهرها و روستاهای استان، بر لزوم تسهیل حضور برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در این حوزه تاکید کرد.

کرمی بر لزوم فراهم کردن شرایط بهره مندی صاحبان صنایع از معافیت های مالیاتی در قبال احداث کتابخانه های عمومی مطابق با ماده 172 قانون مالیات های مستقیم، تأکید و نسبت به ایجاد بسترهای لازم در این خصوص با هم افزایی دو مجموعه کتابخانه های عمومی و امور مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد.

انوری: مطالعه کتاب تنها راه ایجاد آگاهی و اندیشه ورزی در بین افراد مختلف جامعه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار مطالعه کتاب را تنها راه ایجاد آگاهی و اندیشه ورزی در میان افراد مختلف جامعه دانست و با تقدیر از رویکرد کتابخانه های عمومی به مقوله ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان، برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

جواد انوری همچنین با اشاره به وجود راهکارهای قانونی حضور و مشارکت سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و مشاغل پردرآمد در بحث ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی و بهره مندی از امتیازات قانونی معافیت های مالیاتی تعیین شده، خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور معاونان و کارشناسان دو مجموعه به منظور بررسی بیشتر موضوع و شناسایی ظرفیت های موجود در استان گیلان شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: