کد خبر: 40058
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مرداد 1398 - 17:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه شهر فرهادگرد فریمان احداث می‌شود

منبع : لیزنا
 آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی شهر فرهادگرد فریمان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کتابخانه شهر فرهادگرد فریمان احداث می‌شود

 به گزارش لیزنا، آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی شهر فرهادگرد فریمان با حضور سید احسان قاضی زاده هاشمی،نماینده مردم شهرستانهای فریمان،سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی؛عباسعلی صفایی،فرماندار فریمان و حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

 نماینده مردم شهرستانهای فریمان،سرخس و بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به سابقه و قدمت شهر فرهادگرد گفت: فرهادگرد یک شهر فرهنگی و تاریخی با قدمت و سابقه زیاد است و کتابخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی از نیازهای ضروری این شهر است.

 سید احسان قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید تلاش کنیم با تسریع در روند احداث کتابخانه و آغاز خدمات رسانی فرهنگی کتابخانه یک کار جهادی را در حوزه فرهنگی رقم بزنیم.

 وی تلاش برای تجهیز کتابخانه را مورد توجه قرار داد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:کتابخانه ها درحال حاضر فقط مکانی برای امانت و برگشت کتاب نیست و به عنوان یک فرهنگسرای اجتماعی نقشی موثر در ایجاد شادابی و نشاط و کاهش آسیبهای اجتماعی دارند.

 حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد:برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی از جمله خوانش و معرفی کتاب، برگزاری نشستهای کتاب خوان، کلاسهای آموزشی برای تمامی اقشار و گروههای مخاطب و حضور در محافل فرهنگی شهرستان از کتابخانه ها کارکردی تاثیرگذار بر ساختار اجتماعی شهر ساخته است.

 وی ادامه داد: برگزاری مراسم کلنگ زنی و شروع احداث کتابخانه عمومی در شهر فرهادگرد حرکتی جهادی برای تلاش در جهت احداث سریع کتابخانه و خدمات دهی فرهنگی این کتابخانه است.

 شهردار فرهادگرد نیز دراین مراسم با اشاره به دیدگاه فرهنگی شورای اسلامی و شهرداری فرهادگرد از عزم جدی شورا و شهرداری برای ساخت سریع کتابخانه خبر داد.
حمید کهنسال ادامه داد: امیدواریم با تلاش عمومی و همت تمامی دستگاههای اجرایی، به زودی شاهد افتتاح کتابخانه عمومی فرهادگرد باشیم.

 در ادامه این مراسم کلنگ اغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی شهر فرهادگرد به زمین زده شد.

 شایان ذکر است زمین کتابخانه شهر فرهادگرد به مساحت 700 مترمربع و زیر بنای280 متر توسط شهرداری و شورای اسلامی فرهادگرد واگذار شده است و عملیات ساخت کتابخانه با پیش بینی بودجه 3میلیارد و 780میلیون ریالی به کارفرمایی اداره راه و شهرسازی فریمان انجام خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: