کد خبر: 40064
تاریخ انتشار: جمعه, 18 مرداد 1398 - 19:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی روستای شام اسبی در اردبیل

منبع : لیزنا
هفتاد و نهمین کتابخانه عمومی استان اردبیل با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای شام اسبی اردبیل افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی روستای شام اسبی در اردبیل

 به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی شهرستان اردبیل با حضور صدیف بدری، نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین، سرعین در مجلس شورای اسلامی؛ جواد زنجانی، فرماندار اردبیل؛ شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان و اهالی روستای شام اسبی برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: زمین مورد نظر برای احداث این کتابخانه توسط شورای اسلامی و دهیار روستای شام اسبی اهدا شد و عملیات احداث این پروژه فرهنگی با همت و مشارکت بانک صادرات انجام شد و امیدواریم با افتتاح کتابخانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف این روستا رواج یابد.

پروانه رضاقلیزاده خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی به مساحت ۱۷۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال توسط بانک صادرات احداث شده و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز قریب به ۱ میلیارد برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه  هزینه کرده است.

وی این کتابخانه را بیست و دومین کتابخانه شهرستان اردبیل و چهارمین کتابخانه روستایی این شهرستان دانست و گفت: در استان اردبیل ۷۹ باب کتابخانه وجود دارد که ۴۷ باب آن در شهرها، ۱۶ باب در روستاها و ۱۶ باب نیز به صورت مشارکتی راه اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: احداث و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها قطعا به توسعه فرهنگی این منطقه کمک خواهد کرد و اهالی فرهنگ دوست و کتابخوان روستا به مدت سه ماه  می توانند به صورت رایگان در این کتابخانه عضو شوند.

رضاقلیزاده به تلاش های انجام شده برای تامین منابع این کتابخانه اشاره کرد وگفت: در این کتابخانه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب ساماندهی شده که قسمتی از این کتاب ها توسط مردم اهدا شده است.

وی ضمن قدردانی از کمک اهالی منطقه و دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا تصریح کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری دولت برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها، تلاش می کنیم از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در ساخت کتابخانه‌ها استفاده کنیم تا در بهترین شرایط مخاطبان از کتاب‌ها و منابع ارزشمند استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: این کتابخانه دارای بخش های مخزن، نشریات، کودک، مرجع و سالن مطالعه بوده و متصل به شبکه اینترنت است که مراجعان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

علی شیرینی، نماینده بانک صادرات نیز در این مراسم گفت: کتاب به عنوان سرمایه و دارایی یک جامعه فرهیخته در آگاهی‌بخشی و تعمیق مفاهیم دینی و معرفتی بسیار تاثیرگذار است و همه باید عادت به مطالعه را در زندگی به عنوان یک امر جدی مورد توجه قرار دهند.

در این جلسه همچنین فرماندار اردبیل به ساخت مرکز بهداشت و مدرسه در این روستا در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: امروز نیز کتابخانه این روستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همه باید به تجهیز منابع کتابخانه‌ای این روستا کمک کنند.

 

در ادامه جواد زنجانی، فرماندار اردبیل به احداث چهار باب کتابخانه در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم در چندین محله کم برخوردار با همکاری خیرین و نهادهای غیردولتی و عمومی کتابخانه‌هایی را احداث کنیم . دولت نیز در این زمینه کمر همت بسته تا به ساخت این مجموعه‌ها کمک کند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم در کنار اهالی این منطقه، دانش‌آموزان روستا از ظرفیت عضویت رایگان و خدمات این مجموعه فرهنگی استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: بسیاری از روستا های پرجمعیت و مناطق حاشیه ای شهر اردبیل از جمله روستاهای خیارک، نوشهر، کریق و محله سلمان‌آباد نیازمند احداث مجموعه های فرهنگی و کتابخانه ها هستند و ما امیدواریم در دیداری که با مدیرعامل بانک صادرات خواهیم داشت زمینه جذب اعتبار و مشارکت برای ساخت کتابخانه در این چهار منطقه فراهم آید.

 

صدیف بدری خاطرنشان کرد: بانک صادرات سهم مهمی در امور خیرانه از جمله ساخت کتابخانه و مدرسه در سطح کشور دارد و ما باید تلاش کنیم سهمیه‌ای خاص برای استان محروم اردبیل در نظر گرفته شود.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی کتابخانه های عمومی از مشارکت ارزنده بانک صادرات در احداث کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: