کد خبر: 40141
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 شهریور 1398 - 14:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه روستای عورکی در چابهار

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان
همزمان با هفته دولت کتابخانه عمومی شهید سونا دشتی در روستای عورکی شهرستان چابهار افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه روستای عورکی در چابهار

 به گزارش لیزنا، همزمان با هفته دولت، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید سونا دشتی در روستای  عورکی چابهار با حضور علی زینی وند، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار؛ رحمدل بامری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و معتمدین برگزار شد.

علی زینی وند، معاون سیاسی – اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه و توسعه کتابخانه های روستایی، گفت: با توجه به نقش مهم  مطالعه و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، باید برای ایجاد فضاهای کتابخوانی و ترغیب عموم مردم جامعه به مطالعه، برنامه ریزی مناسی صورت گیرد.

رحمدل بامری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، نیز در این مراسم با بیان اهمیت ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، نسل جوان را به کتاب و کتابخوانی دعوت کرد و گفت: مسئولان و مدیران شهرستان باید کتابخوانی را مورد توجه قرار دهند و در زمینه تشویق مردم به کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی همکاری و مشارکت داشته باشند.

فرماندار ویژه چابهار با اشاره به لزوم توسعه کتابخانه های روستایی و یادآوری نقش والدین در ترغیب فرزندان به مطالعه، بیان کرد: امید است کتابخانه عمومی دشتی با جذب مخاطب زمینه ساز رشد و ارتقای فرهنگ عمومی در روستا را فراهم آورد.

 زیبا مهدی زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چابهار نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت  کتابخانه های این شهرستان گفت: کتابخانه شهید «سونا دشتی» در سال ۹۶ برای مدت بیست سال  به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد. این کتابخانه با متراژ  ۹۳ مترمربع و هزینه یک میلیارد و دویست میلیون ریال احداث و بیش از ۶۰۰ میلیون ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر این کتابخانه دارای۲۱۰۰ جلد کتاب است و حدود ۸۰۰ خانوار روستایی از خدمات این کتابخانه بهرمنده می شوند.

گفتی است، در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان دارای ۷۷ کتابخانه نهادی و مشارکتی است و این کتابخانه هفتاد و هشتمین کتابخانه نهادی و سیزدهمین کتابخانه روستایی استان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: