کد خبر: 40148
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 شهریور 1398 - 09:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی خلیج فارس در بوشهر

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر
کتابخانه  عمومی خلیج فارس بوشهر به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی این استان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی خلیج فارس در بوشهر

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛ عبدالکریم گرواند، استاندار بوشهر؛ حجت الاسلام عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های استان و سایر مسئولین استانی، در جمع مردم بوشهر تکمیل و  افتتاح شد.

سورنا ستاری صبح چهارشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید زیرساخت‌ها کتابخانه در استان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید استارتاپ‌های جدید برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی شود، بیان کرد: شرکت‌های نوپا در حوزه کتاب باید گسترش یابد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مفاهیم آموزش در دنیا در حال تغییر کلی است، افزود: به ساختار آموزشی نیاز داریم و این ساختار جایگزین دوره آموزشی می‌شود و آموزش از تولد تا مرگ ادامه دارد.

وی با اشاره به خدمات شهر هوشمند، تصریح کرد: شهر هوشمند باید هر روز مطلب جدیدی برای شهروندان داشته باشد. هر روز یک سرویس جدید در حال ارائه شدن است و مردم از آن استفاده می‌کنند.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر؛ در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: معاون علمی رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر دارد.

وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دراستان بوشهر را یکی از زمینه های "ما می‌توانیم" دانست و بیان  کرد: در حوزه معاون علمی رئیس جمهور تلاش های خوبی برای تامین نیازهای کشور صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با تقدیر از تلاش‌های دکتر ستاری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: باید تلاش شود تا شاهد شتاب بیشتری در شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر باشیم.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت دارند و امیدواریم شاهد شتاب رشد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم و در دهه فجر پارک علم و فناوری افتتاح شود.

گراوند تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های استان عنوان کرد و افزود: با تلاش صورت گرفته پروژه‌های متعدد ۴۵ درصد و ۳۰ درصد پیشرفت را تکمیل افتتاح کردیم. پروژه‌هایی که چند سال مانده بود را تکمیل و اکنون افتتاح کردیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید علی‌رغم مشکلات جهت‌گیری خوبی در حوزه تکمیل پروژه‌ها داشته است و این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار بوده است.

هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اذعان داشت: کتابخانه های عمومی بعنوان یکی از بزرگترین ظرفیتها و پایگاه های اجتماعی و علمی کشور، همه اقشار و سنین مختلف را در خدمات دهی خود تحت پوشش قرار میدهند.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی به سمتی در حال پیشرفت هستند که خدمات ویژه ای را به اعضای خود در بخشهای علمی خود ارائه می دهند.

مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اذعان داشت:شایسته است که با اهتمام بیش از پیش مسئولین استانی شاهد افزایش سرانه فضای کتابخانه ای در بوشهر باشیم.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، به افتخارات علمی استان در قرنهای گذشته اشاره کرد و افزود: در جستجوی قدیمی ترین کتابخانه های ایران می توان از کتابخانه مسجد جامع سیراف در سده دوم و سوم هجری قمری، کتابخانه قلعه محمّدخان دشتی در خورموج و کتابخانه بقعه شیخ حسن آل عصفور در قرن سیزدهم و کتابخانه اسلامیه بوشهر در قرن چهاردهم یاد کرد.

وی بیان کرد: نسل آینده رویداد فرهنگی افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی خلیج فارس را از یاد نخواهند برد و به آن افتخار خواهند کرد.

هاشمی در سخنان خود  با اشاره به افتتاح کتابخانه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: این کتابخانه با شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا و تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، سالن مطالعه VIP، سالن اجتماعات، سالن آموزش مبتنی بر وب، سالن جلسات، مرجع و کمک درسی، کودک و نوجوان، کافی نت، نمازخانه و بخش اداری است.

وی مساحت زیربنای ساختمان کتابخانه را دو هزار و ۷۵ متر مربع در دو طبقه عنوان کرد و افزود: هزار و ۱۹۰ متر مربع محوطه‌سازی برای این طرح انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: این کتابخانه باعث رشد و پرورش فکر عمومی در استان، توسعه فعالیت‌های پژوهشی، افزایش سطح علمی جوانان و ترغیب و تشویق جوانان به مطالعه خواهد شد

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: