کتابخانه‌های عمومی حافظ و ملک الشعرای بهار در هفته کتاب افتتاح شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه های عمومی ملک الشعرای بهار روستای بیدک شهرستان بجنورد و حافظ  روستای خرق شهرستان فاروج با حضور علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های  عمومی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مسعود صادق، فرماندار شهرستان فاروج؛ مجید اسداللهی، بخشدار  مرکزی بجنورد، مسئولان شهرستانی، دهیاران و مردم روستا افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی ضمن تبریک هفته کتاب، گفت: با بهره برداری از ۲۰ کتابخانه طی ۳ سال اخیر، در ردیف سه استان اول کشور در سرانه فضای کتابخانه ای قرار گرفته ایم. این هفته ساختمان جدید کتابخانه شهید چمران درق گرمه نیز به بهره برداری رسید و به امید خدا کتابخانه روستایی عارف بجنوردی قلعه جق هم در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.
جهانی تعداد روستاهای دارای کتابخانه در استان را، ۳۰ باب عنوان کرد و افزود: با این وجود هنوز ۶۷۰ روستای استان محروم از فضای کتابخانه ای هستند که ساخت و ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت استان، به ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می کند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه افزایش فضا های فرهنگی در شهر ها و روستا ها می تواند تأثیر بسزایی در اعتلای فرهنگ مردم داشته باشد، خاطر نشان کرد: کتابخانه یکی از موثرترین فضاهای فرهنگی در صورت اجرای درست کارکردهای آن است.

فرخنده با تأکید بر  نقش خیرین در توسعه فضاهای فرهنگی در روستاها گفت: دهیاران و شوراهای روستا باید برای جذب کمک ها و هدایای خیرین به منظور توسعه بیشتر فضاهای فرهنگی به ویژه کتابخانه ای تلاش مضاعف داشته باشند.

گفتنی است، کتابخانه‌های  روستایی خرق و بیدک  با ۱۲۰ مترمربع  زیربنا از محل اعتبارات استانی و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان احداث و پس از تجهیز و تأمین نیروی انسانی همزمان با هفته کتاب افتتاح شد.