کد خبر: 40485
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 آذر 1398 - 12:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛

نشست بصیرتی هفته بسیج در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
 همزمان با هفته بسیج نشست بصیرتی با حضور جمعی از مسئولان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.
نشست بصیرتی هفته بسیج در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته بسیج نشست بصیرتی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، جعفر مروارید،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ حسین کمالی، فرمانده بسیج ادارات استان؛حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ اکبر شیخ، رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد استان، حجت الاسلام محسن لزگی، رئیس اداره فرهنگی تربیتی زندانهای خراسان رضوی؛ مرتضی کرباسی دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی و فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج یاد رشادتها و ایثارگریهای شهدا،ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع حرم و امام شهدا را گرامیداشت.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به رشادتها و تلاشهای سربازگمنام امام زمان در کشور و استان خراسان رضوی ، نعمت امنیت و آرامش و اسایش موجود را مرهون تلاشهای شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و بسیجیان عنوان کرد.

وی با توجه به سپری شدن هفته کتاب فعالیتهای کتابخانه های عمومی استان در این هفته را مورد توجه قرار دادو ادامه داد: در سال جاری در هفته کتاب بیش از 2500برنامه فرهنگی انجام شد و استان خراسان رضوی نیز به توجه به فعالتیهای انجام شده در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر کتابخوانی در کشور شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب گفت: کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بعد از صدور این بیانیه فعالیتهای خود را در جهت تحقق این بیانیه در حوزه فرهنگی با شعار ما گام دوم انقلاب را با کتاب برمی داریم آغاز کردند و این شعار و برنامه ها در کتابخانه های کل کشور فراگیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و نام بسیجیان هفته بسیج را تبریک گفت.

جعفر مروارید در ادامه به معرفی نشریه و کتاب ره آورد قلم پرداخت.

وی گفت: این نشریه و کتابی که در ادامه از مطالب این نشریه تدوین شده است مبادی اندیشه ای بین المللی تفکر مقاومت را به خوبی تبیین کرده است و یکی از نشریات برتر در زمینه اندیشه ورزی بین المللی اسلام است و با مصاحبه با شخصیتهای تاثیرگذار حوزه مقاومت در منطقه استدلالهای عقلی جهان اسلام و جریان نظریه پردازی در فضای بین الملل را بستر سازی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:کتاب از بنیادگرایی و تفکر داعش آغاز شده و تحولات فلسطین و جهان اسلام و تاثیر جمهوری اسلامی بر منطقه و زمینه سازی اتحاد کشورهای جهان اسلام را بررسی و تبیین کرده است و این تلاش و تبیین  درست و منطقی حاصل اندیشه نویسنده کتاب است که به خوبی با مناسبات فضای امروزی بین المللی آگاه است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: