کد خبر: 40492
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 آذر 1398 - 11:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی عارف بجنوردی

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه عمومی عارف بجنوردی در یکی از روستاهای شهرستان بجنورد به بهره برداری رسید.
افتتاح کتابخانه عمومی عارف بجنوردی

به گزارش لیزنا، پس از افتتاح کتابخانه‌های شهید چمران درق، ملک الشعرای بهار بیدک و حافظ خرق، کتابخانه عمومی عارف بجنوردی روستای قلعه جُق بخش حصارگرمخان شهرستان بجنورد با حضور علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های  عمومی استان؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی اکبر اعتمادی فر، بخشدار حصار گرمخان بجنورد، مسئولان شهرستانی، دهیاران و مردم روستا افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی در آیین افتتاح  کتابخانه، اشتیاق اهالی روستای قلعه جق به ویژه اعضای شورا، برای بهره برداری از این کتابخانه را ستودنی دانست و عنوان کرد: امیدواریم این پایگاه فرهنگی، مکان خوبی برای رشد و نمو استعدادهای درخشان و شکوفایی کودکان و نوجوانان روستا باشد.

جهانی با بیان اینکه با افتتاح این کتابخانه، قطار افتتاح کتابخانه‌ای در استان در  ضیافت کتاب و کتابخوانی امسال به ایستگاه چهارم رسید، افزود: برای تکمیل کتابخانه عمومی عارف بجنوردی روستای قلعه جق ۱ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال از  محل اعتبارات استانی هزینه شده است که شایسته است از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در به سرانجام رسیدن طرح های کتابخانه ای تقدیر و تشکر کنم.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در این مراسم اظهار داشت: در مناطق روستایی، کودکان و نوجوانان، امکانات متنوعی برای گذران اوقات فراغت ندارند و گاها کتابخانه های عمومی  تنها محل مراجعه آنان است که باید با برگزاری فعالیت های متنوع و جلب مشارکت کودکان در اجرای برنامه ها، عادت به کتابخوانی را در آن ها ایجاد کنیم.

فرخنده تصریح کرد: هفته گذشته نیز کتابخانه های عمومی روستای بیدک از توابع شهرستان بجنورد و روستای خرق از توابع شهرستان فاروج  افتتاح شد. از طریق ارتباط با سایر نهادهای متولی در روستاها مثل نهضت سوادآموزی و با راه‌اندازی کتابخانه‌ها در روستاها می‌توان نگاه والدین را درباره سوادآموزی کودکان تغییر داد و آنان را آگاه کرد.

علی اکبر اعتمادی فر، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی حصار گرمخان نیز در  آیین افتتاح  کتابخانه عارف بجنوردی قلعه جق، گفت: کتابخانه های روستایی در ترویج آگاهی و توسعه فرهنگی یک روستا نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و پیوندی ناگسستنی با فعالیت های آموزشی و ترویج مقوله های فرهنگی و تعالی فکر و اندیشه دارند.

وی افزود: کتابخانه های روستایی با گذر از روزهای محرومیت شدید به وضعیت بهتری رسیده اند. در چند سال اخیر با تحول و دگرگونی شگرفی در ایجاد و توسعه کتابخانه های روستایی در استان روبه رو بوده ایم؛ از طریق کتابخانه های عمومی در روستا بذر آگاهی و علاقه به مطالعه را می توان در وجود کودکان روستا و یک نسل کاشت و از بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه جلوگیری کرد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی عارف بجنوردی قلعه جق در زمینی به مساحت ۴۰۰، با زیربنای ۱۲۰ مترمربع احداث شد. ساخت این کتابخانه از سال ۸۸ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: