کد خبر: 40672
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 دی 1398 - 15:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با دریافت پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

کتابخانه و موزه ملی ملک به گروه ناشران کشور پیوست

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک با دریافت پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف نشر نفایس فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی برپایه گنجینه نسخه‌های خطی و آثار تاریخی به ویژه برای برآوردن نیت واقف در «ترقی معارف»، به گروه ناشران کشور پیوست.
کتابخانه و موزه ملی ملک به گروه ناشران کشور پیوست

به گزارش لیزنا، دریافت پروانه نشر به بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران امکان می‌دهد در گستره نشر آثار و نفایس در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی فعالیت کند.

توجه جدی پژوهشگران به فعالیت‌های پژوهشی بر آثار کتابخانه‌ای و موزه‌ای موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به ویژه نسخه‌های خطی، همچنین درنگ بیش‌تر ناشران برای سرمایه‌گذاری در زمینه نشر اینگونه نفایس با توجه به فضای کنونی انتشاراتی کشور، این موقوفه فرهنگی را برآن داشت دریافت پروانه نشر کتاب را پی بگیرد. نشر پاره‌ای پژوهش‌ها در زمینه‌های نسخه‌های خطی و آثار تاریخی در قالب کتاب بدین‌ترتیب فراهم خواهد شد و دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این گنجینه بیش‌تر بهره ببرند.

کوشش‌های نشر کتابخانه و موزه ملی ملک بدون هم‌پوشانی با فعالیت‌های دیگر ناشران خصوصی و دولتی، همچنین نهادهای فرهنگی و انتشاراتی آستان قدس رضوی در گستره چاپ کتاب خواهد بود و بیش‌تر بر مدار انتشار متن‌ها، کتاب‌ها و کاتالوگ‌های تخصصی برپایه منابع موجود در این گنجینه تاریخی انجام می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک در گذشته دور، پروانه نشر داشت و در راستای چاپ و نشر کتاب برپایه نسخه‌های خطی موجود در کتابخانه ملی ملک، همچنین پاره‌ای پژوهش‌ها در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی فعالیت می‌کرد. آن پروانه نشر اما در دهه‌های گذشته، با گذشت زمان و نبودِ فعالیت در زمینه یادشده از اعتبار افتاده بود. پروانه تازه به نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی امکان می‌دهد در زمینه‌های غیر رقابتیِ انتشار پاره‌ای نفایس بکوشد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: