کد خبر: 40723
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 دی 1398 - 10:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و بنیاد فرهنگی رضوی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و بنیاد فرهنگی رضوی با هدف همکاری و تعامل بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امضا شد.
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و بنیاد فرهنگی رضوی

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و بنیاد فرهنگی رضوی با هدف همکاری و تعامل بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امضا شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حسین باغگلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد.

ارتقای سطح سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی و ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، ترویج  و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان و خانواده آنها، بهبود شاخص عدالت اجتماعی، توانمند سازی و خود کفائی جوانان و اقشار اسیب پذیر در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فضای کارآفرینی از جمله اهداف انعقاد این فتاهم نامه عنوان شده است.

ارتقای بهره وری امکانات ، منابع و ساختارهای اداری ، رفاهی به نفع جامعه هدف تحت پوشش با اجرای پروژه های مشترک، توانمند سازی و توسعه مشارکت های نهادمند اجتماعی نوجوانان و جوانان با کمک ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ترویج فضایل و سجایای اخلاقی از جمله موضوعات مندرج در این تفاهم نامه جهت ایجاد ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی است.

هماهنگی بازدید دانش آموزان مدارس امام رضا علیه السلام از کتابخانه های عمومی مشهد مقدس و کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد؛ آموزش کتابداران کتابخانه های بنیاد فرهنگی رضوی، مشارکت در برگزاری برنامه های ترویجی حوزه کتاب خوانی بنیاد فرهنگی و مسابقات کتاب خوانی؛ برگزاری نشستهای تخصصی کتاب خوان مشارکتی؛ برگزاری مراسم خوانش و نقد کتاب با حضور نویسندگان؛ اطلاع رسانی مناسب جهت عضویت رایگان  و نیمه بها کارکنان و دانش آموزان بنیاد فرهنگی در کتابخانه های عمومی در مناسبت های مختلف؛، بررسی فضاهای معرفی شده توسط بنیاد فرهنگی به منظور ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی و بهره مندی از حمایتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این تفاهم نامه عنوان شده است.

همکاری در برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی در مدارس بنیاد فرهنگی  رضوی، اطلاع رسانی برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در مدارس بنیاد فرهنگی رضوی و تهیه و تشکیل بانک های اطلاعاتی مرتبط با نوجوانان علاقمند به مشارکت و کمک به طرح های کتاب و کتاب خوانی و برگزاری دوره های تربیت مربی کتاب خوان نیز از جمله تعهدات بنیاد فرهنگی رضوی مندرج در این تفاهم نامه است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: