راهكارهاي سال همت و كار مضاعف در كتابخانه ملي بررسي شد

 مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این مراسم که به منظور بررسی راهکارهای رسیدن به اهداف سال جاری و در راستای چشم انداز این سازمان برگزارشد با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «همت مضاعف و کار مضاعف» به تبیین راه کارها و اهم موضوعاتی که سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید برای تحقق این پیام انجام دهد ، پرداخت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر اندوخته های علمی و تجربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی با تجربیات دیگر کشورها سیر تصاعدی حرکت جمهوری اسلامی را ضروری دانست و گفت: همت مضاعف که به تلاش مضاعف بینجامد نیاز به پیش زمینه هایی دارد که باید مدیران به آن توجه داشته باشند. 

اشعري اعتقاد به پیشرفت کشور و قبول این نکته که یکی از مهمترین شرایط حیات عزتمندانه در دنیای امروز موقعیت مناسب و بلکه ممتاز علمی داشتن و استفاده درست از این دانش است ،را يكي از اين پيش زمينه ها دانست و افزود : داشتن اندیشة خلاق نيز يكي ديگر از اين پيش زمينه ها است كه  لازمة آن تربیت ذهن و ارتباط دائم با دانش نظري و عملي است .

رئيس سازمان اسناد وكتابخانه ملي داشتن روحیة همدلی و همکاری را موجب توليد انرژي مضاعف در سازمان دانست و گفت : همچنين نبايد تكيه صرف به نیروی انسانی درون سازمان و منابع مالی ای که در قالب اعتبارات دولتی در اختیارمان قرار می گیرد شود بلكه براي رسيدن به اهدافمان باید از همة ظرفیت هاي جامعه استفاده كرد. 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي افزود : به نظر من در این مسیر بسیاری از اندیشمندان و مخاطبین ما می توانند در زمره همکاران ما قلمداد شوند، ما می توانیم در جامعه ظرفیت هایی به وجود بیاوریم که در این راه به کمک سازمانمان بیایند.

جسارت و سرعت در تصمیم گیری با استفاده از مدل هاي قابل اعتماد به نحوي كه مانع از بين رفتن فرصت ها شود يكي ديگر از پيش زمينه هاي مطرح شده توسط مشاور فرهنگي رئيس جمهور در اين جلسه بود .

اشعري عدم اصرار به تکرار تجربه های پیشین را به عنوان يكي از پيش زمينه هاي رسيدن به اهداف سال همت مضاعف و كار مضاعف خواند و افزود : : البته تجربه های موفق محترمند؛ اما نباید موجب تعطیلی فکر و ذهن ما بشوند؛ نه تنها نباید در مقابل ایده های نو مقاومت نکنیم بلکه باید همواره برای رسیدن به راه حل های بهتر تلاش کنیم.                                           

مشاور فرهنگي رئيس جمهور توکل به ذات احدیت و استمداد از او برای موفقیت در کارها را موجب حركت موثر و مطمئن دانست و افزود : بی شک کاری که با کمک خداوند انجام شود کاری پاکیزه، مفید و ثمربخش خواهد بودو قرآن نيز در آيه 88 سوره هود " وَ ما تَوفیقی اِلاّ بِاللهِ عَلَیهِ تَوَکَّلتُ وَ اِلَیهِ اُنیبُ (و توفیق من، جز به خدا نیست. بر او توکل کردم؛ و به سوی او بازمی گردم." مومنان را به اين امر مي خواند.

پس از اين سخنان نيز برخي از مشاورين ، معاونين و مديران كل حاضر در اين جلسه به بيان نظرات و راهكارهاي مدنظر براي همت و كار مضاعف در سال جاري پرداختند.