شهرام‌نيا معاون اسناد ملي سازمان اسناد وكتابخانه ملي شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي، مراسم معارفه اميرمسعود شهرام‌نيا معاون جديد اسناد ملي سازمان اسناد وكتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران صبح امروز با حضور علي اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس اين سازمان برگزار شد.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در اين مراسم با اشاره به اهميت بحث اسناد ملي گفت: امروز در كشور برخي مسائل همچون عدم توجه دستگاه‌ها به قانون اسناد ملي، ايجاد مراكز مختلف اسنادي براي خود و بحث مهم دولت الكترونيك و اسناد رقومي به عنوان چالش هاي پيشرو در حوزه اسناد ملي مطرح است كه براي رفع و يا مديريت اين معضلات بايد به سرعت به فكر تحول و تدوين ضوابط و مقررات لازم براي تجميع و پردازش اسناد گوناگون در اين حوزه باشيم.

شهرام‌نيا معاون جديد اسناد ملي سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز در اين مراسم همت بيشتر در حوزه تجميع، تدوين و پردازش اسناد ملي و توجه به اسناد رقومي را از اهم نكات مدنظر براي فعاليت هاي خود در اين دوره دانست و افزود: امسال چهلمين سال تأسيس سازمان اسناد ملي در كشور است و اميدوارم با مطالعه روش‌ها و فرآيندهاي فعاليت و سعي در بهبود آنها به جايگاه واقعي اسناد ملي در كشور نزديك شويم.

شهرام‌نيا پيش از اين سمت، به عنوان معاونت فرهنگي در انتشارات سروش وابسته به سازمان صدا و سيما و مدير عامل مؤسسه نشر شهر وابسته به شهرداري تهران و تدريس در دانشگاه اشتغال داشته است.

تأليف 3 عنوان كتاب و بيش از 30 مقاله پژوهشي در نشريات مختلف علمي داخلي و خارجي نيز از جمله سوابق پژوهشي نامبرده است.

وي فارغ التحصيل مقطع دكترا در رشته علوم سياسي از دانشگاه تربيت مدرس و عضو هيأت علمي دانشگاه اصفهان نيز هست.

بر اساس قانون وظايفي همچون جمع‌آوري و حفاظت از اسناد ملي، فراهم كردن شرايط و امكانات مناسب براي دسترسي عموم به اين اسناد و تعيين تكليف اسناد راكد دستگاه‌هاي دولتي و نظارت بر امحاي اوراق زائد در دستگاه‌ها از جمله برخي از وظايف معاونت اسناد ملي سازمان اسناد و كتابخانه ملي است.