اجرای طرح "کتابخانه باز" در کشور متوقف شده است
به گزارش پایگاه   کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر،رسول مرادی گفت: بعد از تغییر   وزیر ارشاد ما به وزیر جدید ارشاد دسترسی نداشته‌ایم و متاسفانه این کار در روال   اداری و تغییر و تحولات مدیریتی در این وزارتخانه متوقف مانده  است.

 

طراح ایده "کتابخانه باز" در عین حال افزود: این طرح از چندی پیش استانی شد و بسیاری از استان‌ها هم فعالیت‌های خود را در این رابطه آغاز کرده‌اند اما هنوز گزارشی از نحوه این فعالیت‌ها به ما نرسیده است.

مرادی اضافه کرد: قرار است در استان تهران هم 100 باب از این نوع کتابخانه‌ها راه‌اندازی شود اما اینکه کجا و چگونه باشد، هنوز معلوم نیست.

طراح "کتابخانه باز" ابراز امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه کتاب و فروکش‌کردن بحث‌های مربوط به آن، اجرای طرح مذکور از سر گرفته شود.

چندی پیش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ملزم به اجرای طرح "کتابخانه باز" و عرضه دست کم پنج درصد کتب‌ دریافتی‌شان در قالب این طرح شدند.

طرح "کتابخانه باز" با هدف توسعه کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب اجرا خواهد شد و کتابهای مورد نیاز آن توسط معاونت فرهنگی و نیز معاونت توسعه فعالیتهای قرآنی وزارت ارشاد تامین می‌شود. فاز نخست این طرح سال 87 با ایجاد 120 کتابخانه باز در برخی مراکز صنعتی و فرهنگی اجرا اما پس از چندی طرح متوقف شد.