کانون برای کودکان و نوجوانان مجموعه‌های داستانی منتشر می‌کند
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی كانون، سیدصادق رضایی مدیرعامل كانون در شهر همدان با بیان این مطلب به انتقاد از كمبود كتاب‌های مناسب به ویژه برای نوجوانان در مراكز كانون پرداخت و تصریح كرد: اعضای نوجوان مراكز بعد از مدتی با كمبود كتاب روبرو می‌شوند و برخی از آن‌ها مایلند كه به صورت مجموعه‌ای(سری) كتاب بخوانند در حالی كه كانون در تمام این سال‌های كه از تاسیس‌اش می‌گذرد شاید 5 مجموعه كتاب داستان نیز منتشر نكرده است.
او در جمع كاركنان و مربیان كانون استان همدان گفت قبله‌ی تمامی فعالیت‌های معاونت‌ها و مدیریت‌های كانون باید به سمت مراكز فرهنگی ‌هنری ما تغییر جهت دهد چرا كه هدف اصلی كانون از ایجاد معاونت‌ها و تولید محصولات فرهنگی در مرحله اول، كتابخانه‌های كانون و بعد توزیع عمومی است.
رضایی با اشاره به دو نشستی كه با رمان‌نویسان مطرح كشور و نویسندگان داستان‌های دینی برگزار كرده است، گفت در هر یك از این شاخه‌ها تا پایان سال دست كم 25 تا 30 عنوان كتاب روانه بازار نشر خواهد شد و به زودی نیز نشستی با طنزنویسان به همین منظور برگزار خواهیم كرد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل كانون در این نشست به مربیان مراكز كانون اطمینان داد كه برای بهبود وضعیت شغلی و درآمدی آن‌ها تلاش خواهد كرد و برای شناسایی و معرفی نخبگان كانون از هیچ كوششی دریغ نخواهد كرد.
ایجاد انجمن قصه‌گویان و نخبگان هنرمند كانون از جمله پیشنهادهایی بود كه سیدصادق رضایی در این نشست مطرح كرد با این تاكید كه متاسفانه مربیان نخبه و هنرمند كانونی تاكنون آن گونه كه شایسته بوده، مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
وی در همین زمینه به نقد حوزه نشر كتاب كانون پرداخت و از این كه آثار نوشتاری مربیان كانون در انتشارات كانون با اقبال روبرو نشده است و آن‌ها(مربیان و کارشناسان کانون) كتاب‌های خود را برای چاپ به ناشران دیگر می‌سپارند، انتقاد كرد.
رضایی از مسوولان آموزشی و مدیران استانی کانون خواست در صورتی که برخی از آثار مربیان واجد کیفیت‌ مورد نظر کانون نباشد، دوره‌های آموزشی گسترده‌ای را با حضور اساتید مبرز عرصه‌های هنر و ادبیات برای آن‌ها برگزار کنند تا پس از آن بتوان آثار آن‌ها را در کانون منتشر کرد.
مدیرعامل كانون بخش دیگر سخنان خود را در همدان به تغییر در شیوه برگزاری جشنواره‌های كانون اختصاص داد و از تغییر در شیوه داوری جشنواره قصه‌گویی و استفاده از مربیان باسابقه‌ی كانون در هیات داوری و بهره گیری از یك داور بین‌المللی در این جشنواره، دوسالانه شدن جشنواره نمایش عروسكی و تغییر در نحوه انتخاب و اهدای جوایز مربیان موفق به عنوان بخشی از این تغییرات یاد كرد.
در جشنواره‌های قصه‌گویی كانون- كه سال گذشته سیزدهمین دوره آن برگزار شد - به مربیانی كه یك دوره به عنوان برگزیده معرفی می‌شدند، حق شركت در رقابت‌های دوره‌های بعد داده نمی‌شد در حالی كه به گفته سیدصادق رضایی زمانی كه فردی به آن حد از تجربه و پختگی می‌رسد كه به عنوان برنده این جشنواره برگزیده شود، باید او را در دوره‌های بعد هم در جریان رقابت‌ها قرار داد.
 مدیرعامل كانون گفت در صورتی كه یك مربی كانون در سه دوره پیاپی یا پنج دوره مختلف برنده این جشنواره شناخته شود از این پس از امتیازات ویژه‌ای در كانون برخوردار خواهد شد.
 وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به مسایل شغلی و مشکلات مربیان نیز اشاره کرد و گفت در صورتی که در آمد‌های کانون به عنوان یک شرکت دولتی افزایش یابد امکان رسیدگی بهتر به مربیان و کارکنان کانون فراهم خواهد شد.
 سیدصادق رضایی در سفر به همدان پرویز ابراهیمی را به عنوان مدیر جدید کانون این استان معرفی و از خدمات اکبر کرمی مدیر سابق قدردانی کرد.