ناشران كودک و نوجوان ۶ هزار متر مربع غرفه دارند

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستاد خبري بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران محسن يگانه‌كاري گفت: از ميان 254 درخواست ناشران براي حضور در بخش كودک و نوجوان نمايشگاه به 250 درخواست پاسخ مثبت داده شد.

وي تصريح كرد:يكي از چهار ناشري كه موفق به حضور در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه نشد، در سال‌هاي گذشته كتا‌‌ب‌هاي نامناسب عرضه كرده بود و يكي ديگر نيز پروانه نشرش لغو شده و دو ناشر هم حوزه كاريشان كودک و نوجوان نبوده است.

يگانه‌كاري صريح كرد: متراژ غرفه‌هاي كودك ونوجوان از چهار هزار و پنجاه متر در سال گذشته به ۶ هزار متر رسيده است و تقريبا به تمام درخواست‌هاي ناشران پاسخ مثبت داده شده.

به گفته وي امسال در مجموع 282 ناشر در بخش كودک و نوجوان نمايشگاه كتاب حضور دارند كه 32 ناشر نمايندگي خود را به غرفه‌هاي ديگر داده‌اند.

تعداد غرفه‌هاي كودك و نوجوان نمايشگاه کتاب از 220 غرفه در سال گذشته به 250 غرفه در سال جاري رسيده است.  همچنین امسال فضايي 30 متر مربعي براي برگزاري نشست‌هاي ناشران با مخاطبانشان در بخش كودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

انجمن فرهنگي ناشران كودک و نوجوان، آماده‌سازي بخش كودک و نوجوان بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را به عهده دارد.