نسرين خسروي، تصويرگر كتاب كودك درگذشت

 

   به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از  فارس، خسروي در سال 1329 در تهران متولد و در سال 1358 در رشتة گرافيك (كارشناسي) از دانشكده هنرهاي زيبا فارغ‌التحصيل شد.
تجربيات حرفه‌اي نسرين خسروي عبارت‌اند از فعاليتهايي در زمينه نقاشي و تصويرگري كتاب از سال 1354 تا كنون و همچنين طراحي و نقاشي در زمينه ف‍ِر‌ِسك (نقاشي ديواري) و تدريس در رشته تصويرگري در دانشگاه هنر در مقطع فوق ليسانس.

همچنين تجربيات تصويرگري نسرين خسروي عبارت‌اند از: تصويرگري بيش از 28 كتاب از سال 1355 تا كنون. با انتشارات مختلفي همچون كانون، نشر مركز، گلفام، تهران، فرهنگ‌گستر و...

از ديگر سوابق او مي‌توان به برگزاري بيش از 16 نمايشگاه انفرادي و گروهي در داخل و خارج از ايران اشاره كرد؛ از آن جمله: موزه هنرهاي معاصر، گالري خانه هنرمندان تهران، سالن حجاب، نوما، براتيسلاوا، سارمده و...
از جوايز تصويرگري او مي‌توان به تقديرنامه براي كتابهاي دنياي رنگها ـ پاريس ـ فرانسه / برنده سه جايزه و ديپلم افتخار ـ كانون پرورش... برنده دو جايزه و ديپلم افتخار ـ نمايشگاه تصويري كتاب كودك و نوجوان ـ تهران ـ ديپلم افتخار ـ شوراي كتاب كودك / برنده جايزه ـ نمايشگاه نوما / ديپلم افتخار ـ يونيسف مدال از طرف انجمن نويسندگان كتاب كودك و نوجوان، برنده جايزه نخست و دريافت مدال طلا از نوما اشاره كرد.