نمایشگاه کتاب در کنار خدمات رسانی عادی مترو

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، مترو و اتوبوسرانی به عنوان دو سامانه اصلی شبکه‌ حمل و نقل شهری پایتخت و تاکسیرانی به عنوان سامانه پشتیبان این دو بخش، تمام توان خود را به منظور نقل و انتقال شهروندان تهرانی و هموطنانی که به منظور بازدید از این نمایشگاه کتاب به تهران سفرکرده اند، به کار گرفته اند.

هر پنج دقیقه یک قطار مترو در ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی

بر اساس این گزارش بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب از تمامی ایستگاههای خطوط یک، دو، چهار و پنج مترو به دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی در شمال و جنوب مصلای امام خمینی (ره) منتقل می شوند.

در مدت زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار خدمات رسانی عادی مترو در ساعات برپایی نمایشگاه در خط یک هر پنج دقیقه یک نسبت به اعزام یک قطار در ایستگاه شهید بهشتی و مصلی که هر دو به فاصله تقریباً یکسانی از محل برگزاری نمایشگاه کتاب قرار دارند، اقدام شده است.

همچنین با توجه به شلوغی قطارهای مترو به شهروندان توصیه شده برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود از بلیت‌های اعتباری یا بلیتهای ده سفره یا هفت روزه مترو استفاده کنند.

خدمات رسانی اتوبوسرانی از 12 میدان شهر

بنا بر این گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی نیز برای خدمت رسانی به شهروندان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است. بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 21 از طریق برقراری خطوط فوق العاده اتوبوسرانی از 12 میدان تهران ممکن است.

ناوگان اتوبوسرانی از میدانها و پایانه های انقلاب اسلامی، هفتم تیر، تجریش، راه آهن، آزادی، جمهوری اسلامی، ونک، صادقیه، رسالت، امام حسین (ع)، خراسان، صنعت (شهرک قدس) و بالعکس که به این منظور در نظر گرفته شده اند، نسبت به نقل و انتقال شهروندان اقدام می کند.

همچنین پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح در ابتدای خیابان شهید مفتح، پایین تر از خیابان شهید بهشتی نیز افتتاح شده و آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب است.

حرکت به نمایشگاه از 36  پایانه تاکسیرانی پایتخت

سازمان تاکسیرانی نیز برای رفت و آمد بازدیدکنندگان به نمایشگاه، تدارک ویژه ای را در نظرگرفته است. به موجب این گزارش ناوگان تاکسیرانی از میدانهای اصلی و 36 پایانه تاکسیرانی پایتخت آمادگی سرویس رسانی به محل برگزاری نمایشگاه را دارند.

همچنین با استقرار 100 دستگاه تاکسی ون، سواری و تاکسی بانوان در داخل مصلی امکان بازگشت شهروندان به تمام نقاط شهر فراهم است.