طوفان دیروز خسارتی به غرفه‌های ناشران کودک وارد نکرد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از  خبرگزاری مهر ، محسن یگانه‌کاری گفت: سرعت این طوفان‌ها زیاد بود ولی خوشبختانه اتفاق خاصی نیفتاد و خسارتی جدی به چادرها وارد نشد.

مسئولیت ناشران این بخش و نحوه حضور آنها امسال و به روال سال‌های اخیر به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان واگذار شده است.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان افزود: آنطور که سازنده این سازه‌ها گفته است، آنها توان تحمل باد با سرعت 120 کیلیومتر در ساعت را دارند. ضمن اینکه در زمان بارندگی‌های یکی دو هفته پیش تهران هم آسیبی به سازه‌ها وارد نشد البته جاهایی از سازه‌ها آب می‌داد و آنها هم بیشتر مربوط به چادرهایی بود که عمر بیشتری داشت.

یگانه‌کاری در عین حال گفت: برخی از پرده‌های این سازه‌ها که آویزان بود کمی جابجا شد و ممکن است برخی از آنها افتاده باشد اما نمی‌توان به آن عنوان خسارت اطلاق کرد و به غرفه ناشران آسیبی نرسید.

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به محل استقرار حدود 290 ناشر این حوزه در مصلی اضافه کرد: ناشران ما در چهار خیابان اصلی مصلی مستقر شده‌اند؛ 22، 23، 24 و 25 که با توجه به وسعت هر یک از آنها، خیابان‌ها به چند قطعه تقسیم شده‌اند و در مجموع ناشران کتاب کودک در 13 قطعه تقسیم شده‌اند.

وی مکان استقرار ناشران کودک را در این دوره از نمایشگاه بهتر از دوره قبل ارزیابی کرد و ادامه داد: تنها نکته‌ای که وجود دارد به چادرها برمی‌گردد که ممکن است کمی احساس ناامنی آن هم بیشتر در دل مسئولان برگزاری و نه بازدیدکنندگان یا غرفه‌داران به وجود بیاورد.