ناشران برگزیده سال 88 معرفی شدند

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پس از بررسی و ارزیابی آثار ناشرانی که به مرحله نهایی راه یافته بودند، با توجه به شاخص های مصوب در دستورالعمل انتخاب ناشر سال از جمله کیفیت آثار تالیفی، تعداد عناوین چاپ اول، تنوع آثار، توجه به مخاطبان خاص، تناسب کتاب های منتشر شده با نیازهای علمی و فرهنگی و ارزش های دینی و ملی جامعه، حسن شهرت در بین مولفان، مترجمان و جامعه فرهنگی کشور، رعایت اصول فنی چاپ، داشتن آثار برتر در جشنواره های معتبر علمی و فرهنگی کشور، ناشران برگزیده سال 88 معرفی شدند.

هیات داوران در بخش خصوصی تهران حوزه بزرگسال، انتشارات سخن را به دلیل توجه و تعدد و تنوع آثار، کیفیت آثار از نظر رعایت اصول فنی چاپ، حسن شهرت در میان مولفان، مترجمان و جامعه فرهنگی، داشتن آثار ممتاز در جشنواره های معتبر علمی و فرهنگی کشور، معرفی کرد.

همچنین انتشارات های نوید شیراز و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به صورت مشترک از سوی هیات داوران به عنوان ناشران بخش خصوصی شهرستانی در حوزه بزرگسال معرفی شدند.

عنوان برگزیده ناشران وابسته به نهادهای دولتی و عمومی بخش بزرگسال در سال 88، به صورت مشترک به سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، سمت و سوره مهر اختصاص پیدا کرد.

انتشارات قدیانی با توجه به تناسب آثار منتشر شده با نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، عنوان ناشر برگزیده حوزه کودک و نوجوان در بخش خصوصی تهران را در سال 88 ازآن خود کرد.

در بخش خصوصی شهرستانی و وابسته به نهادهای دولتی و عمومی حوزه کودک و نوجوان، عروج اندیشه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان برگزیده معرفی شدند.

انتشارات براق نیز به دلیل توجه به تصویرگری بومی و فعالیت در حوزه چاپ و نشر بین الملل شایسته تقدیر شناخته شد.

انتشارات موسسه فرهنگی روایت فتح، انتشارات صریر و انتشارات سوره مهر نیز که به تولید آثار ارزشمند و وزین، یاد و خاطره های ماندگار دوران دفاع مقدس در متن زندگی فردی، اجتماعی و آحاد جامعه پرداختند، در این بخشناشر برگزیده معرفی شدند.