برنده جایزه کتاب کودکان و نوجوانان کاتولیک 2010 معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایبنا،این دو برنده، این جایزه 5 هزار یورویی مربوط به کنفرانس اسقف‌های آلمان را  برای کتاب مصور «آنگونه که در آغاز بودیم» دریافت کردند. این کتاب در سال 2009 توسط انتشارات «دوم» شهر وین منتشر شد. 

هیات داوران این کتاب را از میان 324 عنوان کتاب از 61 انتشاراتی برگزید. این کتاب برگزیده به سوال‌هاي دشواری در مورد خاستگاه بشر و خداوند پرداخته و مطالب آن برای مخاطب کودک و نوجوان خود قابل فهم است. همچنین تصاویر «ولفز گروبر»، محدوده وسیعی را برای خیالپردازی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. سوال‌هاي نویسنده نيز مجالی برای تعمق بیشتر فراهم مي‌كند.

اسقف «گرهارد فورست» ريیس کمیسیون چاپ و نشر کنفرانس اسقف های آلمانی تاکید کرد که هدف اصلی از آموزش فرزندان مسیحی ،ایجاد فرصتی برای کودکان است تا بتوانند کشف، اختراع، تجربه و دریافت کنند. 

"هاینز یانیش" متولد 1960، در رشته زبانشناسی و روزنامه نگاری در وین تحصیل کرده است. این نویسنده که کتاب های متعددی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان به رشته تحریر درآورده، از سال 1982 با رادیوی اتریش همکار شد. 

"لیندا ولفزگروبر" نیز به عنوان گرافیست و تصویرگر آزاد در «برونک» و «وین» فعالیت دارد و طراحي‌هاي وی بارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه شده است.

این جایزه امسال برای بیست و یکمین بار اهدا شد.