افزوده شدن آدرس اي‌ميل و اتصال اينترنتي به چاپگرهاي جديد HP

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، اين چاپگرها كه فوتواسمارت، فوتواسمارت پلاس، فوتواسمارت پريميوم و فوتواسمارت پريميوم با فاكس نام دارند، همگي داراي ويژگي به نام ePrint هستند كه امكان مي‌دهد اسناد بدون نياز به نصب درايور از هر جايي چاپ شوند.

قيمت اين چاپگرها از 99 دلار آغاز و تا 199 دلار مي‌رسد. با وجود اين آدرس اي‌ميل، مي‌توان بدون توجه به دستگاه مورد استفاده، اسناد را براي چاپ به چاپگر ارسال كرد و بر اساس گزارش گيزمودو، به‌محض اينكه سند به اين چاپگرها ارسال شود، دستگاه شروع به چاپ آن مي‌كند.

البته ايده ePrint هيولت پاكارد از مدت‌ها قبل در قالب برنامه مطرح شده بود اما اكنون با جاي گرفتن اين فن‌آوري در دستگاه‌هاي مصرفي، انتظار مي‌رود توجه بيش‌تري را معطوف كند.

اين چاپگرها مي‌توانند آدرس‌هاي اي‌ميل منحصر بدون هرزنامه داشته باشند و مي‌توان براي حفاظت بيش‌تر از آن‌ها، اشتراك هاي اي‌ميلي را كه مي‌توانند به سيستم چاپگر دسترسي داشته باشند، در فهرست سفيدي مشخص كرد.

هيولت پاكارد كه بزرگ‌ترين سازنده چاپگر در جهان است، قصد دارد به تدريج اتصال اينترنتي را به تمامي چاپگرهاي ليزري و جوهرافشان خود اضافه كند و پيش‌بيني مي‌كند تا پايان سال 2011، ده‌ها ميليون دستگاه از آن‌ها به فروش برود.