رکود فروش کتاب در کانادا

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل از  فارس، بر اساس آماري كه سايت بوك نت كانادا ارائه كرده، ميزان فروش كتاب در سه ماهه اول سال 2010 نسبت به زمان مشابه آن در سال 2009 با كاهش قابل ملاحظه روبرو است.

به گفته مديران مراكز خريد و فروش كتاب، امسال هيجان كمتري در بازار كتاب كانادا وجود داشته و روند فروش كتاب در سه ماهه نخست سال 2010 نسبت به سال قبل با كاهش فروش روبرو بوده است.

به اعتقاد كارشناسان يكي از دلايل عمده كاهش فروش كتاب در مراكز فرهنگي و عدم استقبال مخاطبان، نبود كتاب هايي جذاب و خواندني به ويژه در ژانر وحشت در ميان آثار منتشر شده بوده است.

«سامانتا فرانسيس» سخنگوي بوك نت كانادا در اين باره مي گويد: شايد نبود كتاب هايي جديد از سري آثار هري پاتر و يا آثار هيجان برانگيز «استفاني مه ير» موجب اين ركود شده است.

وي اضافه كرد: مخاطبان در سالهاي گذشته با دنبال كردن سري داستان هاي هيجان برانگيز و وحشتناك استقبال بيشتري از كتاب مي كردند و وجود اين سري داستان ها رونق خاصي به بازار كتاب مي داد.

اين اظهار نظر در حالي صورت مي گيرد كه «مه ير» تازه ترين كتاب خود «زندگي كوتاه تانر» را در ماه جاري به كتاب فروشي ها و مراكز فرهنگي عرضه خواهد كرد.