رئيس هيات ‌مديره انجمن نويسندگان كودك معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايبنا، در نخستين جلسه هيات‌مديره انجمن نويسندگان كودك و نوجوان كه عصر ديروز (شنبه 29 خرداد) در محل اين انجمن برگزار شد، عموزاده‌خليلي و مصطفي خرامان به عنوان رييس هيات‌مديره و دبير اين انجمن برگزيده شدند.

رئيس هيات‌ مديره و دبير، از ميان اعضاي هيات‌مديره انتخاب مي‌شوند و طي مجمع عمومي اين انجمن كه حدود 10روز پيش برگزار شد، فریدون عموزاده خلیلی (با 161 رای)، محمود برآبادی (134 رای)، محسن هجری (130 رای)، مهدي حجواني (116راي)، نورالدین زرین‌کلک (105 رای)، نسرین وکیلی و مصطفی خرامان (هركدام با 86 رای) به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره این انجمن انتخاب شدند.

عموزاه‌خليلي پيش از اين نيز دو دوره دو ساله رئيس هيات‌ مديره انجمن بوده و خرامان نيز از اعضاي قديمي و فعال انجمن به حساب مي‌آيد.

مهدي حجواني نيز كه در چند سال اخير رياست هيات‌ مديره انجمن نويسندگان كودك و نوجوان را بر عهده داشت به عنوان نايب‌رييس هيات‌مديره انتخاب شد.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان تشکلی غیرانتفاعی است که در سال 1377 با هیات موسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت 148 داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. 

اين انجمن اكنون بيش از 350 عضو دارد و اكثر نويسندگان و فعالان اين حوزه عضو آن به‌شمار مي‌آيند.

حمایت از هویت مستقل و حقوق مادی و معنوی نویسندگان کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش و پیشرفت فرهنگی نویسندگان کودک و نوجوان از طریق برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی، ایجاد ارتباط و همدلی میان طیف‌های گوناگون نویسندگان عضو با برپایی دیدارها، سفرها و تبادل اطلاعات، از جمله اهداف برپایی این انجمن عنوان شده‌اند.

برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف ادبیات کودک و نوجوان از جمله برنامه‌هایی بود که هیات‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در دو سال گذشته دنبال کرد.