چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال مهر ماه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايبنا، اين نشست با سخنراني عيسي زارع‌پور، رئيس مركز توسعه فناوري و اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

وي جريا‌ن‌سازي و ايجاد بستر مناسب براي توليد و توسعه محتواي منطبق بر فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال را از اهداف برگزاري چهارمين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال دانست و افزود: در اين راستا شش نمايشگاه استاني برگزار شده و به زودي هر ماه يك نمايشگاه استاني برگزار خواهد شد كه به ترتيب استان همدان و لرستان در اولويت قرار دارند.

زارع‌پور ادامه داد: فراخوان ارسال آثار از دو روز آينده يعني از اول تير آغاز مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند تا 20 مرداد آثار خود را به آدرس dmf.ir ارسال كنند.

وي در ادامه درباره بخش‌هاي اين جشنواره توضيح داد و گفت: اين نمايشگاه دو بخش اصلي و جانبي برگزار مي‌شود. نرم‌افزارهاي رسانه‌اي، بازي‌هاي رايانه‌اي، نرم‌افزارهاي تلفن همراه، پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها، هنرهاي ديجيتال و پژوهش، فناوري و نوآوري در رسانه‌هاي ديجيتال از بخش‌هاي اصلي چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال است كه بخش پژوهش براي نخستين بار برگزار مي‌شود.

به گفته زارع‌پور، نشست‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي، خانواده و رسانه‌هاي ديجيتال، رسانه ديجيتال در آينه هنر، مراكز و موسسات ارايه دهنده خدمات رسانه‌هاي ديجيتال، استان‌ها و سازمان‌ها، شهر ديجيتال، بين‌الملل، برگزيدگان ادوار جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال و مسابقات از بخش‌هاي جانبي جشنواره است.

وي ادامه داد: نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال دو سال است كه به شكل بين‌المللي برگزار مي‌شود تا اين جشنواره پررونق‌تر و با كيفيت‌ بهتر برگزار شود و يك هم‌افزايي در بين كشورها ايجاد كند.

زارع‌پور توضيح داد: چهارمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال 16 تا 24 مهر سال‌جاري در مصلای تهران برگزار خواهد شد. 

به گفته وي، سازمان صدا و سيما، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت علوم تحقيقات و فناوري، وزارت آموزش و پرورش، بنياد شهيد و امور ايثارگران، بنيادحفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس و بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از جمله سازمان‌هاي هستند كه در برگزاري اين دوره با مركز همكاري دارند. 

زارع‌پور در ادامه از برنامه‌هاي پيشروي اين مركز گفت و افزود: صدور سريع‌تر مجوز براي نرم‌افزارها، برگزاري دو دوره مسابقه كاريكاتور رسانه ديجيتال، برگزاري سومين دوره رسانه‌هاي عاشورايي، برگزاري نخستين همايش ملي پژوهش فناوري و نوآوري در رسانه‌هاي ديجيتال، هولوگرام دار شدن نرم‌افزارهاي ديجيتال و ايجاد 500 مركز فرهنگي ديجيتال با عنوان شبكه ملي فرهنگ جمهوري اسلامي از جمله اين برنامه‌ها است.

مهدي صرامي، معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال، ابوذر خياطي، مشاور مركز و مسوول ستاد اجرايي نمايشگاه‌هاي استاني، جواد موحد، معاون مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال و محمدصادق افراسياب، مشاور مركز نيز در اين نشست حضور داشتند.