كاهش قيمت كتابخوان‌هاي كيندل و نوك در رقابت با آي‌پد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابدار ی و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، فروشنده آنلاين آمازون قيمت كتابخوان كيندل را از 259 به 189 دلار كاهش داد.

ارزان‌ترين آي‌پد كه يك رايانه لوحي چندمنظوره با نمايشگر رنگي در مقايسه با صفحه سياه و سفيد كيندل است، 499 دلار قيمت دارد.

بارنس اند نوبل نيز قيمت كتابخوان نوك با اتصال نسل سوم و واي فاي را از 259 دلار به 199 دلار كاهش داد؛ اين كتابفروشي هم‌چنين مدلي از نوك را كه تنها اتصال واي فاي دارد، به قيمت 149 دلار عرضه مي‌كند.

كيندل اتصال بي‌سيم نسل سوم دارد تا به كاربرانش امكان دهد به سرعت كتاب‌هاي ديجيتالي را دانلود كنند. بوردرز كه كتاب‌فروشي رقيب بارنس اند نوبل است نيز كتابخواني به‌نام "كوبو" را به قيمت 150 دلار عرضه مي كند.

اپل از زمان عرضه آي‌پد كه در ماه آوريل در آمريكا و اندكي بعد در 9 كشور ديگر به بازار معرفي شد، بيش از دو ميليون دستگاه از اين رايانه لوحي را به فروش رسانده است.

آمازون كيندل را به‌عنوان پرفروش‌ترين محصول خود معرفي كرده اما نه اين شركت و نه بارنس اند نوبل آمارهاي فروش كتابخوان‌هاي خود را ارايه نكرده‌اند.

انتظار مي‌رود اين كاهش قيمت‌ها ضربه مختصري براي آي‌پد باشد كه افراد علاقه‌مند به مرور اينترنت، مشاهده ويديو و امكانات ديگر را در مقابل دستگاه‌هاي كتابخوان با كاربرد اختصاصي جذب كرده است