نمایشگاه آثار موزه امام علي در موزه ملك افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، روز چهارشنبه مورخ 2 تيرماه 89 نمايشگاه آثار خوشنويسي موزه هنر امام علي با حضور مدير اين موزه در موزه ملي ملك افتتاح شد.
طبق وقف نامه مرحوم حاج حسين آقا ملک واقف و بنيانگذار مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک هرساله به مناسبت سالروز ولادت حضرت علي (ع) جشني در اين موزه برپا ميشود . همزمان با اين جشن نمايشگاهي با نام "تجلي حضرت علي(ع) در آثار خوشنويسي" همراه با مراسم منقبت خواني حضرت علي(ع) توسط مرشد محمد احدي با حضور آقاي بني هاشمي مدير موزه هنر امام علي(ع)، عبدالمجيد شريف زاده ، پژوهشگر هنرهاي سنتي ايران و سرهنگ عزيزآبادي رئيس كلانتري 113 بازار افتتاح شد.
در اين مراسم بعد از خوشامدگويي و تبريك اين ايام توسط سيدمجتبي حسيني مديرعامل كتابخانه و موزه ملي ملك، عبدالمجيد شريف زاده به سخنراني درباره نگاه هنرمندان هنرهاي سنتي به امام علي(ع) و تجلي وي در آثار هنرمندان ايراني پرداخت. وي به بررسي كتاب "خاوران نامه" سروده ابن حسام پرداخت و گفت :" اين كتاب كه مشهورترين كتاب ابن حسام است به تقليد از شاهنامه فردوسي در 22500بيت و در سال 830 ه.ق. در عهد تيموري سروده شده كه موضوع آن حماسه ها و دلاوري هاي حضرت علي(ع) است و قديمي ترين اثري است كه در آن تصويرهايي از حضرت علي(ع) آمده است."
اين نمايشگاه به مدت 10 روز در محل موزه ملي ملك واقع در خيابان امام خميني برپااست. علاقه مندان مي توانند همه روزه غيرازتعطيلات رسمي تا تاريخ 12/4/89 از ساعت 9 الي 17 از اين نمايشگاه ديدن كنند.