جزئيات ويندوز ۸

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از آی تی ایران  مايکروسافت هنوز به طور رسمي اخباري در مورد نسخه آتي سيستم‌عامل خود که فعلا با نام "ويندوز 8" شناخته مي‌شود منتشر نکرده است، اما تعداد زيادي از سايت‌هاي اينترنتي علاقمند به محصولات مايکروسافت اطلاعات جديدي از اين سيستم‌عامل ارايه داده‌اند.


فرانسيسکو مارتين گارچيا در سايت اينترنتي Microsoft Journal Web تصاوير جديدي از سيستم‌عامل "ويندوز 8" منتشر و روي آن مهر "محرمانه مايکروسافت" را زده است. از مهم‌ترين قابليت‌هايي که در "ويندوز 8" به کار رفته است مي‌توان به سيستم تشخيص چهره کاربر براي تصديق رمز عبور و افزايش سرعت بالا آمدن سيستم عامل اشاره کرد.
تصاوير منتشر شده همچنين نشان مي‌دهد که نسخه جديد سيستم‌عامل مايکروسافت مي‌تواند از برخي قابليت‌ها از جمله تصاوير سه‌بعدي، سيستم برقراري ارتباط بي‌سيم با گيرنده‌هاي تلويزيوني، ورودي USB 3.0 و سيستم ارتباطي بلوتوث 3.0 پشتيباني کند.


قابليت ديگري که در اين سيستم‌عامل به کار رفته، فناوري هوشمندي است که مي‌تواند نور مانيتور را به صورت خودکار بررسي کند و آن را تغيير دهد. مايکروسافت همچنين در حال تکميل سيستمي است که به موجب آن رايانه مي‌تواند ضمن بازشناسي برنامه‌هاي پيش‌فرض، فايل‌ها، تغييرات انجام شده و ابزارهاي کاربر را حفظ کند.