خبرگزاری مفاخر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، محمدجواد ادبی که اخیراً به این سمت منصوب شده است، درباره اهم برنامه‌هایش در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: مسئله اصلی مد نظر ما مطرح شدن انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نه در حد یک موسسه اولیه برای بزرگداشت گرفتن بلکه در سطح یک انجمن تاثیرگذار ملی در مناسبات داخلی و بین‌المللی  و در مسائل فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است.

وی افزود: دغدغه اصلی ما پرداختن به اساسنامه مغفول‌مانده انجمن مصوب سال 1366 است؛ از جمله این مسائل تلاش برای حضور در مجامع بین‌المللی، ترجمه آثار گرانسنگ علمی، معرفتی ما به زبان‌های روز دنیا، ارتباط و تعامل وثیق‌تر و وسیع‌تر با نخبگان داخل کشور و ایجاد امکاناتی نظیر باشگاه مفاخر برای خدمات‌رسانی به مفاخر فرهنگی است.

مدیرعامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ادامه از تاسیس قریب‌الوقوع یک خبرگزاری در این حوزه خبر داد و آن را یکی از اهداف اصلی خود عنوان کرد و گفت: ایجاد تمهیدات لازم برای تاسیس خبرگزاری مفاخر از برنامه‌های میان مدت ماست.

ادبی درباره اقدامات صورت گرفته برای تاسیس این خبرگزاری عنوان کرد: خبرگزاری مفاخر به عنوان یک ایده میان مدت برای ما مطرح است؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تا به حال اطلاع‌رسانی خاصی نداشته است  بنابراین ما تازه در بدایت راه هستیم یعنی باید ابتدا سایت انجمن را ایجاد کنیم و بعد خبرگزاری مفاخر را راه‌اندازی کنیم.

وی در توضیح پشتوانه‌های فکری برای تاسیس این رسانه اضافه کرد: ما در تمام مراکز استان‌هایمان ظرفیت‌های بسیار جدی در مورد مفاخر زنده‌ خودمان داریم و یکی از مباحثی که در دوره جدید مد نظر خواهیم داشت، توجه به مشاهیر و مفاخر معاصر است.

مدیرعامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نسبت به موفقیت برنامه‌های آتی انجمن با همکاری دستگاه‌های دیگر ابراز امیدواری کرد.